کد خبر: ۸۸۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
تعداد بازدید: ۱۹۱۲
حرفه آموزش، یک عنصر حیاتی برای بقاء اقتصادی هر کشور است. حقوق معلم به عوامل مختلفی از جمله سال‌های تجربه، مکان، مدارس خصوصی و دولتی، تحصیلات، مدارک اضافی و غیره بستگی دارد و به‌طور کلی درآمد معلمان دبیرستان، نسبت به معلمان دبستان بالاتر است.

معلمان کدام کشورها بالاترین حقوق را دریافت می‌کنند؟به گزارش خبرداغ ، در اینجا فهرستی از کشورهایی با بیشترین حقوق معلمان (متوسط حقوق به دلار آمریکا) ذکرشده است :

سوئیس

متوسط حقوق معلمان در کشور سوئیس ۱۱۰ هزار دلار است. سالانه هر معلم شاغل در منطقه زوریخ ۱۱۰ هزار فرانک( CHF سوئیس ارزش آن تقریبا برابر یک دلار آمریکا) بر اساس حقوق ۱۳ ماه سوئیس و معلمان خارج از این منطقه مانند سنت‌گالن، سالانه کمتر از ۱۵ هزار CHF دریافت می‌کنند.

لوکزامبورگ

متوسط حقوق هر معلم در این کشور ۱۰۰ هزار دلار است. متوسط حقوق معلمین با تجربه در مقطع متوسطه ۹۰ هزار یورو و برخی از پردرآمدترین معلمان، بیش از ۱۱۶ هزار یورو دریافت می‌کنند. حقوق اولیه معلم دبستان حدود ۶۰ هزار یورو و معلم دبیرستان ۶۶ هزار یوروست.

کانادا

متوسط حقوق معلمان در کانادا ۷۴ هزار دلار است. متوسط حقوق یک معلم کانادایی سالانه ۱۰۰ هزار دلار است. افرادی که در نوناووت (جدیدترین و بزرگ‌ترین قلمروی کانادا) هستند، بالاترین درآمد را با حقوق ۱۰۸ هزار دلار و افراد در مونترال (بزرگ‌ترین شهر استان کبک) تنها ۸۳ هزار دلار دریافت می‌کنند.

آلمان

متوسط حقوق معلم در کشور آلمان ۷۰ هزار دلار است. معلمان آلمانی با تجربه به‌طور متوسط ۶۳ هزار یورو درآمد دارند. حقوق اولیه سالانه از ۴۴ هزار تا ۵۰ هزار یوروست.

هلند

متوسط حقوق در این کشور ۶۷ هزار دلار است. حقوق سالانه معلمی که در هلند مشغول به کار است، حدود ۶۰ هزار یورو و افراد با بالاترین درآمد سالانه بیش از ۶۸ هزار یورو درآمد دارند.

استرالیا

متوسط حقوق معلمی ۶۷ هزار دلار است. به معلمان تمام وقت استرالیایی باتجربه سالانه متوسط حقوق ۹۸ هزار دلار استرالیا پرداخت می‌شود و حقوق اولیه افراد بدون تجربه در حدود ۶۰ هزار دلار استرالیا است.

ایالات‌متحده

متوسط حقوق معلمان این کشور ۶۰ هزار دلار است. افرادی که در نیویورک مشغول هستند با ۸۰ هزار دلار در سال، پردرآمدترین افراد هستند، درحالی‌که کمترین در در ایالت داکوتای جنوبی و ۴۲ هزار و ۴۵۰ دلار است.

ایرلند

متوسط حقوق معلم در این کشور ۵۳ هزار دلار است. معلمان ایرلندی پس از سال‌ها تجربه می‌توانند سالانه ۴۸ هزار یورو درآمد کسب کنند و حقوق اولیه به‌طور متوسط ۳۰ هزار یورو است.

دانمارک

متوسط حقوق در این کشور ۵۲ هزار ۵۰۰ دلار است. در دانمارک معلمان پس از چندین سال تجربه درآمد سالانه ۴۷ هزار یورو خواهند داشت، شروع حقوق بین ۳۵ هزار تا ۳۸ هزار یوروست.

اتریش

متوسط حقوق معلمان در اتریش ۵۰ هزار دلار است. معلمان باتجربه شاغل در اتریش سالانه به‌طور متوسط ۴۵ هزار یورو درآمد کسب می‌کنند.

کشورهایی که معلمان مدارس ابتدایی بیشترین دستمزد را دریافت می‌کنند

طبق اطلاعات سازمان همکاری و توسعه اقتصادی(OECD)در سال ۲۰۱۹، یک معلم مدرسه ابتدایی در ایالات‌متحده حقوق اولیه ۴۱ هزار و ۱۱۹ دلار (حقوق بالاتر از بسیاری از کشورهای توسعه) را دریافت کرد. طی ۱۵ سال، حقوق معلمان مدارس ابتدایی ایالات‌متحده به‌طور متوسط به بیش از ۶۱ هزار دلار افزایش یافت.

سطح حقوق و دستمزد در شمال کانادا، در مدرسه ابتدایی به‌طور متوسط ۴۰ هزار و ۵۰۴ دلار و زمانی که ۱۵ سال تجربه دارند، اندکی بیش از ۷۰ هزار دلار است.

طبق OECD، لوکزامبورگ بهترین حقوق معلمان ابتدایی را در بین سایر کشورها دارد. با حقوق اولیه ۷۰ هزار و ۲۹۵ دلار و بعد از ۱۵ سال تجربه به‌طور متوسط ۱۰۲ هزار و ۶۳۰ دلار دریافت می‌کنند.

در بسیاری از کشورهای پیشرفته اتحادیه اروپا، معلمان ابتدایی جدید می‌توانند انتظار داشته باشند که کمتر از نیمی از حقوق پایه معلمی لوکزامبورگ را دریافت کنند، برای مثال، در فرانسه و ایتالیا معلمان جدید کمی بیش از ۳۱ هزار دلار دریافت می‌کنند و بعد از ۱۵ سال کار حقوق آنان به حدود ۳۸ هزار دلار نیز نخواهد رسید.

حقوق اولیه در کشورهای پیشرفته آسیایی برای معلمان ابتدایی ژاپنی اندکی کمتر از ۳۰ هزار دلار و برای کره جنوبی حدود ۳۲ هزار دلار است. چشم‌انداز طولانی‌مدت آنان بهتر است، در ژاپن بعد از ۱۵ سال تجربه معلمان حقوق ۴۹ هزار و ۱۱۳ دلار و در کره جنوبی ۵۶ هزار و ۵۷۸ دلار دریافت می‌کنند.

متوسط حقوق یک معلم در انگلیس حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ پوند است. حقوق معلمان مانند بیشتر مشاغل، به محل کار و نوع موسسه‌ای (مدرسه، کالج، دانشگاه یا حوزه تخصصی) که فعالیت می‌کنند و رشته‌هایی که در آن تخصص دارند، بستگی دارد. با افزایش تجربه و طول خدمت، حقوق معلمان نیز افزایش می‌یابد. معلمان باتجربه به‌طور معمول بین ۳۶ هزار و ۵۰۰ تا ۴۸ هزار پوند دستمزد دارند که این امر نیز بستگی به محل و نوع تخصص دارد. در این کشور مقیاس حقوق و دستمزد معلم دبیرستان بسیار شبیه معلم دبستان است و حقوق آنان از حدود ۲۴ هزار پوند شروع می‌شود. معلمان خصوصی نیز بر اساس ساعت، حقوق دریافت می‌کنند و بر اساس سطح صلاحیت و مهارت‌های مورد نیاز می‌توانند ۲۰ تا ۶۰ پوند در ساعت دستمزد دریافت کنند.

کشورهایی با کمترین حقوق معلمان شامل شیلی ۴۴ هزار و ۷۸۵ دلار، کلمبیا ۴۴ هزار و ۵۴۷ دلار، یونان ۴۰ هزار و ۳۰۲ دلار، کاستاریکا ۳۹ هزار و ۶۸۲ دلار، لیتوانی ۳۷ هزار و ۲۲۰ دلار، ترکیه ۳۳ هزار و ۱۱ دلار، مجارستان ۳۲ هزار و ۸۱۵ دلار، جمهوری چک ۳۱ هزار و ۲۴۵ دلار، لهستان ۲۹ هزار و ۶۳ دلار و جمهوری اسلواکی ۲۳ هزار و ۱۸۹ دلار است.

در بررسی ۱۵ کشور، کمتر از ۴۰ درصد معلمان زن بودند. با این وجود در سه چهارم کشورهای مورد بررسی، زنان بیشتر از مشاغل دیگر در تدریس حضور داشتند و برخلاف حضور بیشتر مردان، تدریس فرصت بهتری برای اشتغال زنان ایجاد کرده است. برخی شواهد نشان می‌دهد که معلمان زن، به ویژه در دوره متوسطه، نقش بسزایی در خواسته‌های دختران و ابقاء مدارس داشته‌اند.

منابع

blog.cheapism.com

statista.com

naibuzz.com

totaljobs.com

ایسنا
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
2
سلام و درود خدا بر مسؤولان این کشورها که به شان و ارزش معلم احترام می گذارند
کاش اینجا فقط به اندازه نان سال حقوق می دادند
خدایا به حق خوت شهدا از مسئولان نا لایق ما نگذر
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
1
1
باسلام بااین اوضاع به نظرمن درایران معلمان پایین ترین حقوق رادرکل دنیامی گیرند بنازم به به نظام وحکومت علوی
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
ماهانه ۲۰۰ میلیون تومان؟!!! من معلمم تو ایران ۵ تومن میگیرم با ۱۱ سال سابقه و لیسانس
مهران
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
1
ایران
سالی ۲۲۰۰دلار!!!!!!!!
khakhs
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
با سلام با 24 سال سابقه 4و نیم میلیون در یافت می کنم چند وقت پیش وزیر کفته بود 7 میلیون تومان طی دولت حاضر افزایش حقوق معلمان داشته ایم والا ما که پس از 24 سال 5 تومان هم نمی گیریم این اعداد و ارقام رو از کجا میارن خدا میدونه...
محبوب برقی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
دردمان دوا ندارد.همه می دانند کمترین حقوق رامی گیریم ولی ......
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
و اینجا توایران ، منِ بازنشسته مستاجرم ، نصف حقوقم رو واسه اجاره میدم ، نه زمین ، نه طلا ، هیچ پس اندازی ندارم ، دو تا دختر از دم بخت رد شده دارم و دنیایی درد و گرفتاری و غم و اندوه ...
کاش مسئولان صدامو میشنیدن ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
من همونم که الان نظرم رو فرستادم گفتم مستاجرم ، واسه اینکه شناخته نشم اسمم رو ننوشتم چون شهرمون کوچیکه ... اسمم شهلا وکیلی ، تلفنم ۰۹۳۳۵۲۷۵۱۰۸.
اینو واسه خودتون فرستادم گفتم ای شاید مسئولی خوندش و خواستن کمک کنن ، پس لطفا اینو منتشر نکنین . با سپاس
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: