کد خبر: ۸۸۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید: ۲۸۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام آخرین گزارش از مبتلایان به ویروس جهش یافته کرونای هندی در قم بیان کرد: تست کرونای جهش یافته هندی سه نفر از 11 تاجر هندی که دو هفته قبل وارد قم شده اند، مثبت شد.

قم به کرونای هندی آلوده شدبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس : محمدرضا قدیر اظهار کرد: بیش از دو هفته قبل ۱۱ نفر تاجر از هند وارد قم شده بودند که در هتل محل سکونت بلافاصله شناسایی و با توجه دستورالعمل وزارت بهداشت تست بر روی آنها انجام شد که تست کرونای سه نفر مثبت شده و برای بررسی نوع جهش یافته هندی به انستیتو پاسپور تهران ارسال شد.

وی تصریح کرد: قرنطینه این افراد از همان ابتدا انجام و عملیات رهگیری صورت گرفت که در این خصوص ۳۰۰ نفر که با این مسافران در ارتباط بودند، مورد رهگیری و تست قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از این ۳۰۰ نفر رهگیری صورت گرفته، تست کرونای معمولی ۵ نفر مثبت اعلام شد که ارتباط‌های آنها هم در حال بررسی است.

وی بیان کرد: در این مدت کاملا هتل در قرنطینه بوده و امروز عصر جواب مثبت بودن ویروس هندی جهش یافته آنها مشخص شده و مستقیما به وزیر بهداشت اعلام شده و سپس استان در جریان قرار گرفت.

قدیر یادآور شد: همشهریان بدانند که رهگیری‌ها همچنان در حال انجام است و از مردم تقاضامندیم، دستورات بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات را فراموش نکنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: