کد خبر: ۸۸۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
تعداد بازدید: ۳۹۵
محسن پيرهادي عضو هيئت رئيسه مجلس:
عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا خواستار رعایت انصاف و عدالت در رسیدگی به شکایت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا شد.

ملاک احراز صلاحیت‌ها اسناد مثبته باشد، نه پراکنده‌گویی‌ها /هیأت‌های نظارت حق مردم را مراعات کنندمحسن پیرهادی عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در گفت‌وگو با  فارس، خواستار رعایت انصاف و عدالت در رسیدگی به شکایت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا شد و گفت: هیات های نظارت  در بررسی مجدد پرونده های معترضان اسناد مثبت را ملاک عمل قرار دهند و از تصمیم گیری بر اساس گزارشات غیر رسمی و نامعتبر خودداری کنند.

این عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا با بیان اینکه همان طور که  در روایت مکررا تاکید شده است حفظ آبروی مومن از حفظ آبروی خانه خدا مهمتر واولاتر است ، ادامه داد: ضروری است که هیات های نظارت به دور از نگاه سیاسی – جناحی ، قومی و مذهبی در بررسی شکایات و احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراهای شهر و روستا مراقب آبروی مردم باشند و هوشیار باشند که خواسته یا نخواسته در جهت تامین منافع شخصی یا گروهی حقی از فردی را ضایع نکنند.

عضو هیات رئیسه مجلس نماینده تهران گفت: ملاک عمل و رویکرد اعضای محترم هیات های نظارت و اجرایی در بررسی صلاحیت و رسیدگی به شکایت آن دسته از داوطلبانی که صلاحیت شان از سوی هیات های اجرایی و هیات های نظارت شهرستان ها تایید نشده است باید اسناد مثبته ارجاع شده به آنها باشد و از توجه به هرگونه گزارش غیر رسمی و پراکنده گویی ها که از غرض قومی  و محلی خالی نیستند، خودداری کنند.

وی یاد آور شد:هیات های نظارت و اجرایی در استانها باید از اسناد شخصی مردم که نزد آنها به امانت است ، صیانت ومراقبت کنند.

 پیرهادی با تاکید بر اینکه مراعات حق مردم و حق نظام  در انتخابات شوراهای شهر  وظیفه ی هیات های نظارت است، ادامه داد: بسترسازی برای برگزاری انتخاباتی با حداکثر مشارکت مردم  بر دوش دستاندرکاران انتخابات است،بنابر این ضروری است، دستگاه‌های نظارتی و مراجع قانونی با وسواس بیشتر به هیات های نظارت گزارش دهند و به جد مراقبت کنند که حقی از فردی یا گروهی ضایع نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: