کد خبر: ۸۸۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۷
تعداد بازدید: ۳۹۸
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیامی فرارسیدن دهم اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج فارس را تبریک گفت و بر پاسداری از داشته‌های فرهنگی و تاریخی این خطه کهن توسط نسل‌ها برای حفظ هویت ایران اسلامی تاکید کرد.

پیام تبریک دکتر مونسان به‌‌مناسبت روز ملی خلیج‌فارسبه گزارش خبرداغ به نقل از میراث آریا، در پیام تبریک دکتر علی اصغر مونسان به این مناسبت آمده است:
«نام‌گذاری دهم اردیبهشت ماه به‌عنوان روز ملی خلیج فارس در تقویم ملی کشورمان نشان از اهمیت تاریخی و جغرافیایی این خطه کهن دارد. خطه‌ای که به تعبیر مورخان یکی از مهم‌ترین خاستگاه‌های تمدن بشری است و از دیرباز تاکنون از جایگاهی استراتژیک در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار بوده است.

این روز بزرگ در عین حال یادآور فرازی درخشان از شجاعت ساکنان خطه جنوب است که توانستند با همراهی سپاهیان ایران به بیش از یک قرن سلطه استعماری پرتغالی‌ها بر سواحل خلیج‌ فارس خاتمه دهند و برگ زرین دیگری بر کتاب پربار حماسه‌های ملی این سرزمین بیفزایند.

روز ملی خلیج‌فارس تاکیدی ماندگار بر هویت ایرانی خلیج همیشه فارس است و فراخوانی به وسعت دیروز، امروز و فرداست تا همه نسل‌ها رسالت خود را در پاسداری از این نماد تمدن ایران اسلامی بدانند و برای حفظ نام و گنجینه دستاوردهای آن بکوشند.

وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در مسیر تحقق این رسالت مهم علاوه بر تلاش جدی برای ثبت داشته‌های تاریخی و طبیعی خلیج فارس در سطح ملی و جهانی، پروژه بزرگ موزه منطقه‌ای خلیج فارس را به سرانجام رساند تا ضمن حفظ و معرفی ارزش‌های فرهنگی–تاریخی و جلوه‌های زندگی و همت مردم در این دیار پر افتخار کشورمان، گامی موثر برای توسعه گردشگری منطقه برداشته شود.

روز ملی خلیج فارس را به یکایک ایرانیان و به ویژه اهالی غیور سواحل جنوبی کشور تبریک می‌گویم و برای هم‌وطنان عزیزمان اقتدار و سربلندی روز افزون آرزومندم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: