کد خبر: ۸۸۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶
تعداد بازدید: ۲۱۲
عرب ویکلی در تحلیلی به سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای عربی پرداخت.

گزارش «عرب ویکلی» از سفر ظریف به کشورهای عربیبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ؛ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به دوحه ، بغداد و مسقط سفر کرده که روابط خوبی با تهران دارند. به نظر می‌رسد این سفرها مقدمه‌ای برای گفت‌وگو با عربستان است.

عمان در واسطه‌گری بین طرف‌های دارای دیدگاه‌های کاملاً متفاوت تجربه خوبی دارد. علی رغم کمبود اطلاعات معتبر از منابع رسمی، تحلیلگران خاورمیانه تور منطقه‌ای ظریف را با تلاش‌هایی برای شروع گفتگوهای عربستان سعودی و ایران مرتبط دانسته‌اند.

رسانه‌ها پیش از این مدعی دیدار نمایندگان ایران و عربستان در بغداد؛ شدند این دیدار تایید و یا تکذیب نشد.

ایران قبلاً خواسته عربستان سعودی مبنی بر ورود ریاض و متحدان منطقه‌ای آن در هر گفتگوی بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده است اما این کشور مکرراً تمایل خود را برای انجام یک گفتگوی منطقه‌ای ابراز داشته است؛ به گفته ناظران، تهران می‌خواهد مطابق خواسته‌های خود مذاکره و به موضوعات اصلی مورد توجه کشورهای منطقه نپردازد.

به نقل از عرب ویکلی،تحلیلگران می‌گویند، چنین شرایطی شانس هرگونه گفتگوی واقعی را که زمینه ساز آشتی بین ایران و همسایگان آن است، محدود کرده است.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: