کد خبر: ۸۸۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
تعداد بازدید: ۱۶۵
استاندار تهران گفت: رکن جمهوریت نظام همان فراهم کردن و تحقق اراده مردم در تعیین سرنوشت است که تجلی آن را در برگزاری انتخابات مختلف شاهد هستیم.

تاکید استاندار تهران بر افزایش مشارکت در انتخاباتبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان محسنی بندپی در جلسه تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر و روستا به مناسبت روز شوراها ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز شوراها اظهار داشت: از برکات انقلاب تحقق بخشیدن به دو رکن اسلامیت و جمهوریت است که رکن جمهوریت نظام همان فراهم کردن و تحقق اراده مردم در تعیین سرنوشت است که تجلی آن را در برگزاری انتخابات مختلف شاهد هستیم.
وی ادامه داد: در آستانه برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا، انتخابات ریاست جمهوری و در استان تهران همچنین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری هستیم.
استاندار تهران بیان کرد: بر اساس قانون در بررسی صلاحیت‌های داوطلبین شوراهای شهر در هیئت‌های اجرایی به طور میانگین در کلانشهر تهران ۶ درصد و میانگین استانی ۹ درصد رد صلاحیت داشتیم که پرونده افراد به هیئت نظارت رفته و در بررسی آنها رد صلاحیت ها فراوانی بیشتری نسبت به دوره های قبل داشته چنانچه در برخی شهرها ۵۷ درصد، برخی ۵۳ درصد و در تهران ۱۵ درصد رد صلاحیت داشتیم.
محسنی بندپی سپس گفت: آنچه قانون مشخص کرده و حق داوطبین است اینکه بر اساس مسیر قانونی پیگیر تایید صلاحیت ها باشند و اگر اعتراض دارند مراحل پیگیری و ادله در قانون مشخص شده و از آنجا که قانون شفافیت دارد و مراجعی که نظر می دهند مشخص شده اگر خارج از چارچوب قانون باشد در هیئت نظارت استان و هیئن مرکزی پیگیری می شود تا شاهد حضور داوطلبین بیشتر و همچنین مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: