کد خبر: ۸۸۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۶۰۴
محسن علیزاده عضو شورای عالی بورس:
عضو شورای عالی بورس گفت: پیشنهادات فعالان بازار در جلسه کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان بورس به تصویب رسید و فردا در جلسه با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی مطرح می شود.

پیشنهادات فعالان بازار سرمایه در جلسات کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان بورس به تصویب رسیدبه گزارش خبرداغ به نقل از بورس نیوز ، محسن علیزاده درباره جزئیات جلسه برگزار شده با مسئولان بورس اظهار کرد: پیشنهاداتی که توسط فعالان بازار سرمایه مطرح و در گزارش کمیسیون اقتصادی قید شده بود با حضور رئیس و معاونین سازمان بورس و روسای بورس‌ها پیگیری شد.

عضو شورای عالی بورس افزود: پیشنهادات برای جمع بندی مشترک مورد تصویب همه قرار گرفت و همین موارد فردا سه شنبه در جلسه‌ای که با حضور رئیس مجلس، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برگزار می‌شود مطرح و پس از جمع بندی توسط رئیس مجلس به جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برده خواهد شد.

وی گفت: پیشنهادات خوبی مطرح شده و اگر در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران  قوا تصویب شود برای وضع کنونی بازار سرمایه می تواند موثر باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پیشنهاد‌هایی که در این نشست مصوب شد، گفت: معافیت‌های مالیاتی انتقال سهام، نگه داشتن مالیات نقل انتقال سهام به مدت یک تا سه سال در صندوق تخصیص بازار برای حمایت از بازار و پس از آن انتقال به سازمان امور مالیاتی، تخفیف برای نرخ خوراک شرکت‌های پالایش، پتروشیمی و پتروشیمی ها، پیگیری مجدانه و جدی تخصیص یک درصد صندوق توسعه برای حمایت از بازار بیاید و جلوگیری از قیمت گذاری کالا‌هایی که در بورس معامله می‌شوند از جمله این پیشنهادت هستند.

علیزاده تصریح کرد: برآورد ما این است که تقریبا ۳۰ تا ۴۰ درصد از سهم بازارسرمایه، قیمت‌های دستوری است و اگر جلوی این کار را بگیریم کمک خوبی به مثبت شدن بازار می‌کند.

عضو شورای عالی بورس تصریح کرد: پیش بینی می‌شود مواردی که امروز مطرح شد اگر در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا تصویب و به صورت صددرصد اجرا شود حرکت خوبی در بازار شکل می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه مشکل ما عدم اجرای مصوبات است، یکی از مشکلات امروز ما این است که مصوبات شورای عالی بورس اجرا نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه جلسه فردا با رئیس کل بانک مرکزی به منظور هماهنگی بیشتر برگزار می‌شود تاکید کرد: اختصاص خط اعتباری برای شرکت‌ها و صندوق ها، نرخ تسعیر ارز و کاهش نرخ سود سپرده نیز از موارد بود که در جلسه امروز به آن پرداخته شده و فردا با حضور رئیس کل بانک مرکزی این موضوعات بحث خواهد شد تا به نتایج خوبی برسیم.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: