کد خبر: ۸۸۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۵
تعداد بازدید: ۱۴۸
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه، اجازه نمی‌دهیم کسی وقت‌کشی کند و بیهوده مذاکرات را طولانی یا فرسایشی کند،گفت: البته با تعجیل و شتاب‌زدگی در مذاکرات نیز خدایی ناکرده از موضوعات غفلت نمی کنیم. همه چیز با دقت در حال پیش رفتن است.

عراقچی: همه چیز با دقت در حال پیش رفتن است / در حال تلاش برای رسیدن به سند واحدی درباره وظایف آمریکا و اقدامات ایران برای بازگشت به برجام هستیم / این سند نحوه راستی‌آزمایی و ترتیب و تقدم اقدامات طرفین را مشخص خواهد کردبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: معاون سیاسی وزارت امور خارجه با بیان اینکه، اجازه نمی‌دهیم کسی وقت‌کشی کند و بیهوده مذاکرات را طولانی یا فرسایشی کند،گفت: البته با تعجیل و شتاب‌زدگی در مذاکرات نیز خدایی ناکرده از موضوعات غفلت نمی کنیم. همه چیز با دقت در حال پیش رفتن است.

«سید عباس عراقچی» شامگاه امروز بعد از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام گفت: این دور دوم مذاکراتی بود که ما طی دو هفته گذشته در وین داشتیم. دور دوم مذاکرات شش روز به طول انجامید. مذاکرات بسیار فشرده‌ای بود. تلاش ما این است که به مجموعه اقداماتی که باید آمریکا برای رفع تمامی تحریم‌ها انجام دهد. این رفع تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی شود و بعد ایران اقدامات خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: مجموعه این اقدامات در حال کار شدن است. پیش‌نویس‌های مختلفی توسط تمامی هیات‌ها ارائه و مورد تبادل قرار گرفته است. درباره آنها کار انجام می‌شود. تمام تلاش ما این است که بتوانیم به سند واحدی که دقیقا وظایف آمریکا را مشخص کند و اقداماتی هم که ایران برای اینکه به برجام برگردد را روشن کند.

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای با بیان اینکه آن سند نحوه راستی‌آزمایی و ترتیب و تقدم اقدامات طرفین را مشخص خواهد کرد، اظهار داشت: البته این موضوع از نظر ما کاملا روشن است و این آمریکا است که باید ابتدا اقدامات خود را انجام بدهد. البته مذاکرات سخت است اما ما حتما از مذاکرات فرسایشی اجتناب می‌کنیم، همانطور که از مذاکرات شتاب‌زده هم اشتباه می‌کنیم.

مذاکرات باید با دقت کامل انجام شود

عراقچی با تاکید بر اینکه مذاکرات باید با دقت کامل انجام شود، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم کسی وقت‌کشی کند و بیهوده مذاکرات را طولانی یا فرسایشی کند. در عین حال در مذاکرات تعجیل و شتاب‌زدگی هم نمی‌کنیم که خدایی ناکرده از موضوعی غفلت صورت بگیرد. همه چیز با دقت در حال پیش رفتن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: