کد خبر: ۸۸۳۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
تعداد بازدید: ۷۸۶
کارگران پارس متال که سال هاست حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده اند، روز شنبه صبح در میدان فاطمی و در مقابل دفتر مالک روزنامه قانون تجمع کردند.

تجمع کارگران شرکت پارس متال در میدان فاطمیبه گزارش خبرداغ به نقل از ايلنا، جمعی از کارگران کارخانه پارس متال از ابراهیم رئیسی، ریاست قوه‌قضاییه درخواست کردند تا به وضعیت آن‌ها رسیدگی کند. 

سال ۹۱، این شرکت برای تسویه حساب سنوات معوقه کارگران با بانک مهر اقتصاد وارد مذاکره شده است تا با دریافت وام بانکی، مطالبات عقب مانده کارگران کارخانه را تسویه کند. کارخانه در آن برهه زمانی به دلیل ورشکستگی توانایی پرداخت سنوات کارگران را نداشته است. بانک به منظور تضمین نهایی دریافت اقساط بوده است؛ شرط بانک این بود که کارگران باید ضامن یکدیگر شوند. در حال حاضر، ۱۳۵ نفر به دلیل پرداخت نشدن اقساط بانکی از سوی کارفرما موفق به دریافت چک‌های خود نشده‌اند. این کارگران به دلیل بدهکاری از انجام امور بانکی محروم هستند. 

سهامدار عمده این شرکت در مصاحبه‌ای با ایلنا درباره این معوقات توضیح داده بود: ۴۰۰ نفر، دریافت‌کننده وام بودند؛ به مرور زمان، شرکت اقساط بانکی خود را با بانک تسویه می‌کند. بخشی از وام بانکی تسویه نشده است؛ به همین دلیل، حدود ۷۰ کارگر موفق نشده‌اند تا چک‌های خود را از بانک دریافت کنند. شرکت تا اردیبهشت ماه سال آتی اقساط عقب مانده را تسویه خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۴
1
0
با سلام و احترام خدمت شما بزرگواران لازم ميدانم در خصوص خبر منتشر شده مواردي را به عرض برسانم
أولا كه اين بيست نفرعزيزي كه تجمع كرده بودند نه از بابت حقوق و مطالبات خود بوده بلكه از بابت تعهدي كه ٩سال پيش توسط مديران دولتي در يكي از بانكها برايشان شده بودن تجمع كرده بودند ان هم بدليل فشارهايي كه بانك مربوطه براي گرفتن مطالبات خويش از طريق فشار دايره حقوقيي خويش بر ايشان وارد كرده كه ان دوستاني كه اين خبر را در اختيار شما گذارده اند از جزيئات ان كاملا باخبر بوده و ارتباط ان به روزنامه ي قانون نشانگر سو نيتي است كه در رفتار ايشان وجود دارد . در خصوص ساير موارد كه اشاره شده تعطيلي كارخانه نه بواسطه عملكرد سهامدار پنجاه درصدي بلكه موانعي زيست محيطي و الايندگي كه داشت توسط مراجع ذيصلاح پلمپ و بالاجبار توقف فعاليت صادر شده و بايد به شهرك صنعتي انتقال پيدا ميكرد . اين شركت قدمت بالاي ٥٠ سال داشته و به مرور زمان با توسعه شهر تهران در منطقه مسكوني واقع شده بود و همچنين نيز تمامي دستگاهها ي ان فرسوده قابليت انتقال و استفاده مجدد نداشته اند اخبار ديگري كه متاسفانه بعضي از دوستان مغرض در اختياراتان قرار داده اند از واقعيت بدور بوده و حتما اين موضوع در مراجع ذي صلاح مورد پيگيري قرار خواهد گرفت و احقاق حق خواهد شد . خواهشمند است قبل از هر اقدامي خبري كه برايتان ارسال ميشود ابتدا در خصوص ان حداقل اطلاعاتي بدست اورده سپس نشر نماييد كه اب رفته به جوي باز نميگردد
با تشكر
خانواده معلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
0
0
این چه وژدانی هست که یکی باید با حق وصندوق فرهنگیان هشتاد ملیاردی بشه اون معلم بیچاره خودش تو نون شبش بمونه بچش نتونه ادامه تحصیل بده تو فکر بیکاری شب خوابش نبره ما چه گناهی کردیم که حق مان را باید دیگران بخورند بادزدی حق معلم بیچاره را میخورند خانواده معلم هم باید با یه حقوق چهار پنج ملیونی که به قسط های وامش هم نمیرسه روز وعمرش را سر کند چند شب گشنه بخوابد
عمرش رو تو مدرسه برای اینده یک مملکت نثار میکند اما زن وفرزند خودش باید از نداری رنج بکشند تو رو خدا ملیاردهای که از فرهنگیان اختلاص شده رو بهشون برگردونید
وسلام
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: