کد خبر: ۸۸۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
تعداد بازدید: ۱۷۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان وجود و فعالیت ۱۵۰ زن کوله‌بر در مناطق مرزی استان و شهرستان مریوان را تکذیب کرد.

کوله‌بری زنان در کردستان تکذیب شدبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان وجود و فعالیت ۱۵۰ زن کوله‌بر در مناطق مرزی استان و شهرستان مریوان را تکذیب کرد.

ابراهیم زارعی امروز در جلسه ساماندهی وضعیت معیشت زنان مرزنشین با بیان اینکه نبود مهارت و آموزش‌های کاربردی تأثیر زیادی در عدم اشتغال و کارآفرینی ایجاد می‌کند، اظهار داشت: آموزش‌ها و مهارت‌هایی که به افراد ارائه می‌شود باید کاربردی و تضمین‌کننده اشتغال پایدار باشد اما متأسفانه خلاف این امر، مایه عذاب شده است.

وی گفت: اگر اشتغال و یا یک کار تولیدی در مناطق مرزی و روستایی ایجاد می‌شود باید در ادامه به فکر بازاریابی و فروش آن نیز بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در واکنش به انعکاس خبر وجود 150 زن کوله‌بر در مناطق مرزی استان و شهرستان مریوان تصریح کرد: بنا به گزارشات موجود و تاکید فرماندار شهرستان مریوان، وجود چنین امری صحت ندارد و تنها ساخته و پرداخته رسانه‌های بیگانه است.

وی با بیان اینکه ما در هر صورت موظف به رسیدگی به وضعیت خانواده‌های نیازمند و زنان سرپرست خانوار بدون درآمدر در مناطق مرزی هستیم، گفت: طی دو هفته آینده نهادهای حمایتی و دستگاه‌هایی که در این خصوص مسئولیت دارند باید یک طرح کامل و جامع جهت ساماندهی معیشت زنانی که در مناطق مرزی زندگی می‌کنند ارائه و نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ما منکر وضعیت سخت معیشتی مردم و برخی ساکنان مناطق مرزی نیستیم افزود: دولت با وجود همه مشکلات، گام‌های بسیار مهمی در جهت بهبود معیشت ورفاه محرومان برداشته که می‌توان به تحویل هزار و 700 واحد مسکونی محرومان در سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: در دو سفر معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به کردستان اعتبارات بسیار قابل توجهی به استان اختصاص یافت که متأسفانه رسانه‌های خودمان به روش بسیار بدی آن سفرها را تخریب کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: