کد خبر: ۸۸۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
تعداد بازدید: ۳۹۸
سواحل زیبای خلیج فارس و بوستان‌های کیش در سیزدهم فروردین امسال، پذیرای کیشوندان و گردشگرانی بود که با رعایت فاصله گذاری انسانی، بر سنت نیاکان، ساعاتی را کنار هم در طبیعت زیبا سپری کردند.

انس با طبیعت زیبای کیش در سیزدهم فروردینبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش ، جاذبه‌های گردشگری و تفریحات کیش همواره از عوامل سفر گردشگران به این جزیره زیبا بوده است اما به دلیل شیوع بیماری کرونا تا حدودی از این سفرها کاسته شد در این بین افرادی هم بودند که جزیره کیش را به عنوان مقصد سفر نوروزی خود انتخاب کرده‌اند. برخلاف ادامه بیماری کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها در خصوص تجمعات و تردد خودروها در جزیره کیش به دلیل رعایت بسیار بالای شیوه‌نامه‌های بهداشتی، تبلیغات محیطی بسیار خوب در این خصوص از سوی سازمان منطقه آزاد کیش، نظارت تیم‌های درمانی مرکز توسعه سلامت کیش و همچنین عدم اجازه ورود خودروهای پلاک ملی در ایام نوروز، این جزیره زیبا در رنگبندی مناطق زرد قرار گرفت. از این رو با توجه به آخرین ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا جزیره کیش شامل محدودیت‌های تردد در روز طبیعت نشد و گردشگران و ساکنان توانستند با رعایت شیوه‌نامه‌ها و فاصله گذاری اجتماعی این روز را با شادی و نشاط سپری کنند.

با توجه به شرایط جزیره کیش، اعمال محدودیت‌های تردد در روز طبیعت لغو و ساکنان و گردشگران روز طبیعت را در سواحل زیبای نیلگون جزیره با رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی این روز را سپری کردند. هرچند که ازدحام جمعیت در این روز مانند سال‌های گذشته نبود.

خورشیدی یکی از ساکنان جزیره کیش، با ابراز رضایت از عدم اجازه ورود به خودروهای پلاک ملی به جزیره کیش گفت: این حرکت بسیار خوب بود تا از ازدحام و ورود مسافر بیشتر به جزیره کیش در این شرایط بحرانی جلوگیری شود. با توجه به صحبتهای دکتر رضانیا در خصوص وضعیت جزیره کیش نسبت به سایر مناطق کشور، روز طبیعت برگزار شد و باید از همکاری تمام نهادها در جزیره کیش در خصوص اطلاع رسانی و همچنین رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی توسط مسافران و ساکنان تشکر کرد.

طوسی که به همراه خانواده از مشهد به جزیره کیش سفر کرده بود، با ابراز رضایتمندی از وضعیت جزیره کیش و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نسبت به سایر شهرها گفت: ما به عنوان مسافرانی که به این جزیره سفر می‌کنیم باید به موازین بهداشتی ارائه شده احترام بگذاریم تا هم خود و هم ساکنان جزیره بتوانند در سلامت روزهای تعطیل خوبی را پشت سر بگذارند.

در این میان خانمی که ساکن جزیره بود از حضور بالای مسافر در کیش ابراز ناراحتی کرد و گفت: امسال جزیره کیش شاهد حضور مسافران بیشتری بود که متاسفانه تعدادی از آن‌ها با عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها در سطح شهر تردد داشتند. حتی در روز طبیعت خانواده‌هایی نیز بودند که اصلاً این موارد را رعایت نکردند و بدون زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در سواحل حضور پیدا کردند.

خانمی که همراه فرزندان خود به ساحل آمده بود خواستار توجه جدی مسافران و ساکنان به رعایت شیوه‌نامه‌ای بهداشتی شد و گفت: از تمام کسانی که در کیش حضور دارند تقاضا می‌کنم با توجه به خیز موج جدید کرونا، رعایت این موازین را جدی تر گرفته تا روزهای خوبی را در کنار خانواده سپری کنند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: