کد خبر: ۸۸۱۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۶
تعداد بازدید: ۱۹۶
گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای «آی‌آر- ۴» در سایت نطنز را «نگران‌کننده» خواند.

واکنش آلمان به گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ایرانبه گزارش خبرداغ به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه آلمان، گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص آغاز غنی‌سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای «آی‌آر- ۴» در سایت نطنز  را «نگران‌کننده» خواند.

این وزارتخانه مدعی شد: «با توجه به تلاش‌های مداوم برای حفظ برجام، هرگونه اقدام برای نقض توافق هسته‌ای نتیجه مثبتی نداشته و کارساز نیست».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از این اعلام کرده بود که به کشورهای عضو این نهاد خبر داده است که ایران غنی‌سازی اورانیوم در تاسیسات نطنز با سانتریفیوژهای پیشرفته آی آر-۴ را آغاز کرده است.

در گزارش دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد آمده است که آژانس در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۱ تایید کرد که ایران تزریق گاز یو‌اف ۶ به زنجیره‌ای از ۱۷۴ سانتریفیوژ آی‌آر-۴ در کارخانه غنی‌سازی سوخت را شروع کرده است.

آژانس همچنین در تاریخ هفتم مارس اعلام کرده بود که ایران تزریق یواف ۶ به سومین آبشار از سانتریفوژهای آی‌آر- ۲ را آغاز کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: