به گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک آینده ، بر اساس قانون جدید صدور چک، از ابتدای سال 1400 تمامی چکها باید در سامانه صیاد (پیچک) ثبت، تأیید، انتقال و استعلام شود؛مشتریان بانک آینده با نصب یا بهروزرسانی «کیلید»
(ba24.ir/services/kilid) یا «پیشخوان مجازی» (abplus.ir) به این سامانه دسترسی داشته، با توجه دقیق به این نکات، میتوانند از آن استفاده نمایند:
- دقت کنید که عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد (پیچک) است.» روی هر برگ چک، درج شده باشد.
- مشتری لازم است برای صدور هر برگ چک، ضمن تکمیل آن، اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را در سامانه صیاد (پیچک) نیز ثبت کند.
- گیرنده چک نیز باید در سامانه صیاد (پیچک) ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد (پیچک) ثبت شده، با اطلاعات مندرج در برگ چک مقایسه و در صورتی که مغایرت و تفاوت نداشت، آن را تأیید نماید.
- چکهای جدید نباید در وجه حامل صادر شود و نام گیرنده باید در متن آن درج و شماره ملی او نیز باید در سامانه صیاد (پیچک) ثبت شود