کد خبر: ۸۸۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶
تعداد بازدید: ۱۸۶
وزیر امور خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای روس خود اعلام کرد که با او درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌و‌گو کرده است.

کنفرانس مطبوعاتی مشترک وزیران خارجه عربستان سعودی و روسیه / فیصل بن فرحان: ریاض از دست‌یابی به یک راهکار سیاسی در یمن حمایت می‌کند / لاوروف: ما به یکپارچگی و استقلال اراضی سوریه پایبند هستیمبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس: به گزارش شبکه سعودی «العربیه»، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه)، با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک در ریاض مشارکت کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در این کنفرانس گفت که درباره همکاری با روسیه به ویژه در زمینه اوپک پلاس با همتای روس خود گفت‌و‌گو کرده است.

فیصل بن فرحان در ادامه با اشاره به موضوع یمن و با ذکر این ادعا که حملات ارتش یمن علیه عربستان، اقتصاد جهانی را هدف قرار داده است، مدعی شد که ریاض از دست‌یابی به یک راهکار سیاسی در یمن حمایت می‌کند.

ادعای وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مطرح شده است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن بارها تأکید کرده است که حملات نیروهای این کشور علیه عربستان در پاسخ به تجاوزهای ائتلاف سعودی و ادامه محاصره این کشور صورت گرفته است.

فیصل بن فرحان در ادامه همچنین با تکرار ادعای همیشگی ریاض، خواستار جلوگیری از دست‌یابی ایران به آنچه آن را سلاح هسته‌ای خواند، شد.

شبکه «الجزیره» نیز با پوشش بخش دیگری از اظهارات فیصل بن فرحان به نقل از او در ارتباط با موضوع یمن نوشت: «اولویت ما دست‌یابی به آتش‌بس است».

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین مدعی شد که عملیات ائتلاف سعودی در یمن تنها محمد به مقابله با تهدیدات است.

فیصل بن فرحان گفت: «جامعه بین‌الملل باید مسئولیت فشار بر حوثی‌ها را داشته باشد تا آنها وارد روند آتش‌بس شوند».

در مقابل، وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به اینکه ریاض و مسکو در زمینه‌های مختلفی روابط دارند، گفت که روسیه و عربستان سعودی به مبارزه با ویروس کرونا اهتمام می‌ورزند.

سرگئی لاوروف در ادامه ضمن بیان اینکه‌ روسیه و عربستان سعودی درباره بازار انرژی رویکرد مشترکی دارند، بر اهمیت ثبات در خلیج فارس تأکید کرد.

طبق گزارش العربیه، لاوروف ادامه داد:‌ «ما به یکپارچگی و استقلال اراضی سوریه پایبند هستیم. ما نگران تحولات یمن هستیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: