کد خبر: ۸۸۱۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶
تعداد بازدید: ۳۴۹
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار البرز، شهردار کرج ، مدیر عامل شستا و مدیر عامل شرکت سابیر از مراحل اجرای پروژه خط ۲ قطار شهری کرج بازدید کرد و اظهار داشت: افتتاح این پروژه، نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی شهر کرج خواهد داشت.

شریعتمداری: فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج، بهار 1400 افتتاح می شودبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی،محمد شریعتمداری در جریان این بازدید با بیان اینکه  نخستین قطار شهری، سال ۷۷ در تهران راه‌اندازی شد گفت: پروژه متروی کرج پروژه‌ای عظیم است که در اقتصاد استان البرز مؤثر خواهد بود، امروز بیشتر کلان شهرهای کشور صاحب مترو هستند، و مترو حق مردم استان البرز است.

شریعتمداری، حمل و نقل را یکی از ارکان مهم توسعه شهرهای به هم پیوسته دانست و اظهار امیدواری کرد؛ با بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه سایر بخش‌های آن وارد مرحله نهایی شده و آماده استفاده مردم شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی یادآور شد:  پروژه قطار شهری کرج در دهه ۸۰ آغاز شده اما در دولت دوازدهم تلاش ها برای تکمیل  پروژه  مضاعف شد به طوری که کارهای انجام گرفته طی سه سال گذشته بیش از فعالیت های  ۱۰ سال پیش از آن است

وی ادامه داد: افتتاح فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به روان سازی ترافیک این کلان شهر کمک قابل توجهی  خواهد کرد  و تلاش می شود تا در سه ماهه نخست سال آینده  به بهره برداری برسد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از تکمیل فاز یک قطار شهری کرج، عملیات اجرایی فازهای بعدی آن نیز بلافاصله آغاز می شود و در فاز نخست پنج ایستگاه افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش این است بخشی از فاز یک پروژه مترو کرج که  ترافیک شهر را کاهش می دهد در سه‌ماهه نخست سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

شریعتمداری افزود: در ادامه مسیر، فاز یک و دو حتماً مورد استفاده مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه روند اجرای پروژه از سال 92 تا 97 قابل قبول نبوده و به کندی پیش رفته است، اظهار کرد: طی دو سال اخیر فرایند رشد اجرای عملیات احداث مترو کرج مناسب بوده و انتظار می رود فازهای بعدی نیز با همین روند اجرایی شود.

 شریعتمداری با اشاره به اینکه  پروژه ۲ قطار شهری کرج  توسط شرکت سابیر وابسته به شستا در دست اجراست گفت :  شستا اکنون پروژه های متعددی در دست اجرا دارد و طی ۲ سال اخیر موفقیت های بزرگی در زمینه پروژه های عمرانی و اقتصادی کشور داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : اکنون پروژه هایی مانند سد مخزنی «چم شیر» استان کهگیلویه و بویر احمد توسط شرکت سابیر  وابسته شستا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید  با تمام توان و قدرت در حال اجرای پروژه های متعدد عمرانی در کشور است، اظهار داشت: تلاش براین است  تا پایان  عمر کاری این دولت، پروژه های عمرانی دارای  اهمیت بالا و مورد نیاز مردم به سرانجام برسند.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین در جریان این بازدید به دیگر پروژه های اجرای شده از سوی زیر مجموعه های این وزارتخانه از جمله گندله سازی سه چاهون یزد اشاره کرد و اظهارداشت: این پروژه،  بزرگترین گندله سازی کوره دوار در کشور است  که به دست صنعت‌گران ایرانی انجام شد.

شریعتمداری افتتاح  2 هزار و 492  مرکز مثبت زندگی  با بهره گیری از 13 هزار جوان متخصص ، مددکار، جامعه شناس، روانشناس و متخصص در سراسر کشور  را مهمترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: این متخصصان بومی، آموزش دیده و آشنا به زبان، فرهنگ و آداب و رسوم مناطق  هستند و خدمات  به دل شهرها و محلات برده شد .

مترو کرج 4

استاندار البرز نیز در جریان بازدید از این پروژه گفت: در دو سال گذشته پروژه قطار شهری کرج با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته 50 درصد پیشرفت داشته است.

عزیزالله شهبازی با بیان اینکه ۳ پروژه مهم و بزرگ در دستور کار شهرداری کرج قرار دارد، گفت: بر این اساس، بوستان ایران کوچک به‌عنوان نمادی از انسجام، همگرایی و وحدت اقوام مختلف در البرز، هفته گذشته با حضور دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: پروژه کمربند شمالی کرج که مکمل ادامه آزادراه شهید همت در البرز محسوب می‌شود ، بار اصلی ترافیک در شهر کرج را کاهش می‌دهد و بر اساس دستور رئیس جمهوری و اقدامات رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دولت در این پروژه مشارکت مؤثری داشته است.

شهبازی گفت: دولت در این پروژه به تعهدات خود عمل کرده و شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج نیز اهتمام خوبی برای تسریع در تکمیل کمربند شمالی کرج دارند.

وی افزود: پروژه قطار شهری کرج نیز برای مردم این کلان‌شهر از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو برای رفع موانع اعم از معارض‌ها و تأمین اعتبار همراهی لازم را با پیمانکار و شهرداری کرج داریم.

وی با بیان اینکه اکنون نیز ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق از سوی دولت برای شهرداری کرج محقق شده گفت: امید است با این روند در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ شاهد بهره‌برداری از قطار شهری کرج باشیم.

مترو کرج 2

در ادامه این بازدید، شهردارکرج با اشاره به تلاش ها برای تکمیل بخشی از خط ۲ قطار شهری این کلان شهر گفت : یک هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال گذشته به این پروژه عظیم تزریق شده است.

علی کمالی زاده گفت :  این پروژه تا پیش از سال ۹۷ حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با حمایت های استاندار البرز، شورای اسلامی شهر کرج و تلاش مجموعه شرکت سابیر ، اکنون  پیشرفت فیزیکی پروژه به بالای ۸۵ درصد رسیده است.

شهردار کرج گفت: این اعتبارات از محل فروش اوراق و منابع داخلی شهرداری تامین و در اختیار پروژه قطار شهری کرج قرار گرفت تا پس از سال ها مردم شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم باشند.

وی ادامه داد: اکنون بیش از ۸۰۰ کارشناس و کارگر در خط ۲ قطار شهری کرج مشغول به کار هستند و تمام تلاش ها بر این است تا این پروژه در اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

مترو کرج 3

مدیرعامل شرکت سابیر مجرِی پروژه خط ۲ قطار شهری کرج نیز اعلام کرد که قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج خرداد ماه سال ۱۴۰۰ بهره برداری می رسد.

سیدعلیرضا سجادی  گفت :  قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج به طول حدود ۶.۵ کیلومتر اکنون در حال ریل گذاری و نصب تجهیزات است.

وی بیان داشت: تلاش ها براین است تا قطعه نخست پروژه قطار شهری کرج بین ۴۵ متری گلشهر تا چهار راه طالقانی تکمیل و آماده خدمات دهی به شهروندان کرجی شود.

سجادی گفت :  اکنون مشکل خاصی به لحاظ امکانات و تجهیزات قطعه اول خط ۲ قطار شهری کرج وجود ندارد و تلاش ها بر تکمیل این پروژه عظیم معطوف شده است.

مدیرعامل شرکت سابیر افزود: نصب آسانسورها و پله های برقی در ایستگاه های ۴۵ متری گلشهر و چهار راه طالقانی نیز به زودی انجام خواهد شد تا پروژه آماده بهره برداری شود

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: