کد خبر: ۸۸۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
تعداد بازدید: ۴۵۶
منصور قنبرزاده می‌گوید که هیئت رییسه سازمان لیگ باید تصمیم نهایی را در مورد قانون منع ورود خارجی بگیرد.

قانون منع خرید خارجی برداشته می‌شود؟به گزارش خبرداغ به نقل از ورزش سه: منصور قنبرزاده می‌گوید که هیئت رییسه سازمان لیگ باید تصمیم نهایی را در مورد قانون منع ورود خارجی بگیرد.

سال گذشته وزارت ورزش و جوانان در تصمیمی ناگهانی اعلام کرد که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حق خرید بازیکن خارجی را ندارند و نمی‌توانند حتی مربی خارجی هم استخدام کنند.

خیلی زود این تصمیم وزارت ورزش برای دو باشگاه تحت مالکیتش از سوی سازمان لیگ مورد توجه قرار گرفت و «منع خرید خارجی» تبدیل به قانونی برای تمام باشگاه های ایرانی شد.

این در شرایطی رخ داد که استقلال به دنبال بازگشت استراماچونی بود و پرسپولیس طبق روال سابق احتمالا در نظر داشت که بازیکن خارجی بخرد اما مانع بزرگ بر سر راه تیم های ایرانی قرار گرفت و واکنش های مختلف و اغلب منفی هم نسبت به آن دیده شد.

حالا به نظر می‌رسد که تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال در نظر دارد تا قانون مذکور را لغو کند. دبیرکل فدراسیون فوتبال هرچند در اظهار نظری شخصی اما برنامه خود برای این قانون را شرح داده و می‌گوید که باشگاه های بدهکار باید همچنان از خرید خارجی منع شوند اما باشگاه هایی که پرونده ای در فیفا ندارند، نباید به آتش دیگران بسوزند.

منصور قنبرزاده در این خصوص گفت: این که ما فراتر از قوانین بین المللی گامی برداریم، درست نیست و باید در چارچوب مسائل حرفه ای باشد اما یک وقتی شرایط خاصی حاکم می‌شود. شما می‌بینید یک موقع آتش سوزی در پشت این در اتفاق افتاده، در حالت عادی باید اجازه بگیریم اما موقع آتش سوزی در را فشار می‌آوریم و می‌رویم داخل تا خسارت بیشتری نخورد.

او با اشاره به پرونده تیم های ایرانی عنوان کرد: ما پرونده های زیادی در فیفا داریم. من عضو هیئت رییسه سازمان لیگ هستم و اعتقاد دارم که باید از این بی نظمی و بی تدبیری جلوگیری کنیم. دیدگاه فیفا و ای اف سی به پرونده های ایران منفی است چون سابقه خوبی در اذهان نداریم و بالای ۹۵٪ پرونده ها مشکل داشتیم. باید در یک مقطعی این موضوع جمع می‌شد و این هم یک ساله بود.

قنبرزاده در خصوص برداشتن این قانون توضیح داد: این در اختیار سازمان لیگ نیست و هیئت رییسه باید تصمیم بگیرد. به اعتقاد من نباید تر و خشک باهم بسوزد. اگر یک باشگاه پرونده زیادی دارد، باید اول بدهی اش را بدهد و بعد هزینه کند. اعتقادم این است که باشگاه های غیر بدهکار و آن هایی که پرونده ندارند، نباید جور باشگاه های بدهکار را بکشند. این ها بایددر هیئت رییسه سازمان کارشناسی شود.

با این حال حتی اگر این تبصره به قانون منع ورود خارجی اضافه شود اما بازهم بعید است که باشگاه هایی چون پرسپولیس، تراکتور و سپاهان امکان خرید داشته باشند چرا که هر کدام شاکیانی دارند که حکمشان صادر نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: