کد خبر: ۸۷۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
تعداد بازدید: ۲۴۹
رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۹.۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی از ابتدای سال جاری تاکنون برای تامین کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شده است.

همتی: ۹.۲میلیارد دلار ارز برای تامین کالای اساسی و دارو پرداخت شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: رئیس کل بانک مرکزی گفت: ۹.۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی از ابتدای سال جاری تاکنون برای تامین کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی پرداخت شده است.

«عبدالناصر همتی» روز شنبه در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان اظهار داشت: به رغم مشکلات ناشی از کرونا، امسال ۳۲ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شده که بیش از ۲۲ میلیارد دلار آن از محل صادرات غیرنفتی بوده است.

به گفته وی، طی ۲.۵ سال گذشته و در اوج فشار حداکثری، کشور را عمدتا با صادرات غیرنفتی اداره کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به نقش موثر فعالان اقتصادی در خنثی کردن تحریم ها، تصریح کرد: با کمک تجار و تولیدکنندگان کشور بحران تحریم را پشت سر گذاشته ایم اما هنوز به مرحله کاهش تحریم‌ها نرسیده ایم.

همتی خاطرنشان کرد: به رغم مشکلات فراوان شاهد تحول بزرگی در عرصه اقتصادی کشور هستیم به طوری که بخش اعظمی از ارز مورد نیاز واردات که توسط دولت تامین می شد اکنون با مشارکت صادرکنندگان انجام می شود و این به معنای عدم وابستگی به نفت و مدیریت کشور با تولیدات غیرنفتی است.

به گفته رییس شورای پول و اعتبار کشور، طی ۱۰ ماه نخست امسال ۷۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش در قالب تسهیلات از سوی بانک ها به متقاضیان عرصه تولید و صنعت پرداخت شده است.

همتی تاکید کرد: اعتبارات بانک ها محدود است و آنها به منابع لایزال وصل نیستند.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: تامین ارز از طریق سامانه نیما توسط صادرکنندگان به خوبی در حال انجام است و در بهمن ماه سال جاری روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰ میلیون دلار معامله شده است.

به گزارش ایرنا، «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی شامگاه جمعه و در سفری رسمی برای دیدار و گفت وگو با مقامات استان، فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و بازدید از چند طرح اقتصادی وارد همدان شد.

دیدار و گفت وگو با مقامات استان، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و تولیدکنندگان از جمله برنامه های رییس کل بانک مرکزی در جریان سفر ۲ روزه به استان همدان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: