کد خبر: ۸۷۷۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
تعداد بازدید: ۲۰۱
یک عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتقادم بر این بوده و هست که گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه سال آینده باید در صحن مجلس به رای گذاشته می‌شد.

گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه ۱۴۰۰ باید به رأی گذاشته می‌شد/ به خاطر وقت کم شاید بودجه چند دوازدهم ارائه شودبه گزارش خبرداغ ، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا، در توضیح اینکه با گذشت چند روز از رأی گیری لایحه بودجه و رد آن در صحن علنی مجلس اما بازهم حرف و حدیث‌هایی پیرامون آن وجود دارد و تعدادی از نمایندگان معقتد هستند که آن چه که باید به رأی گذاشته می‌شد گزارش کمیسیون تلفیق بود نه کلیات بودجه ارسالی از سوی دولت، گفت: بنده معتقد بودم که گزارش کمیسیون تلفیق  باید به رای گذاشته می‌شد اما آن چیزی که در صحن  گفته و به رای گذاشته شد، کلیات بودجه ارسالی از سوی دولت بود و نمایندگان هم به آن رأی دادند که این تعبیر به نظر من تعبیر درستی نیست.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کلیات لایحه بودجه هنگامی که از طرف دولت به مجلس فرستاده می‌شود، ابتداً لایحه دولت است اما بعداً با اصلاحاتی که در کمیسیون تلفیق بر روی آن صورت می‌گیرد از حالت لایحه خارج می‌شود و به گزارش کمیسیون تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: طرح‌ها و لوایحی که چه از دولت بیاید  و یا این که خود نمایندگان ارائه و پیشنهاد دهند به کمیسیون مربوطه می‌رود، کمیسیون هم آن را بررسی و نتیجه را به صورت گزارش به قضاوت نمایندگان می‌گذارد که یا آن را قبول دارند یا ندارند.

نماینده مردم شاهین شهر خاطر نشان کرد: اعتقادم بر این بوده و هست که گزارش کمیسیون تلفیق باید به رای گذاشته می‌شد.

حاجی دلیگانی درباره اصلاح لایحه کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ توسط دولت گفت: شنیدم که آقای واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کردند که لایحه اصلاحیه بودجه را ارائه خواهند داد.

 وی تصریح کرد: البته قصد دولت از اصلاح لایحه آن چیزی نیست که مجلس خواسته بلکه لایحه‌ای که خودش به مجلس فرستاده را قرار است مجددا اصلاح و دوباره به مجلس ارئه کند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته است دولت لایحه فرستاده شده از مجلس را اصلاح نمی‌کند و این خود نمایندگان هستند که باید اصلاحات را انجام دهند، آیا این امر از نظر آئین نامه‌ای درست، گفت: خیر درست نیست؛ اگر رئیس جلسه گزارش کمیسیون را به رای گذاشته بود و رای نیاورده بود طبیعتا باید به کمیسیون تلفیق ارجاع داده می‌شد  اما به دلیل آنکه به صراحت اعلام نکردند که گزارش کمیسیون را به رای می‌گذارد، بلکه گفتند کلیات لایحه بودجه دولت به رای گذاشته می‌شود از این بابت ارجاع لایحه به دولت کار درستی است.

وی خاطر نشان کرد: البته به نظر می‌رسد به خاطر زمان کمی که وجود دارد علاوه بر اصلاحات، بودجه باید یک، دو و یا سه دوازدهم ارائه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: