کد خبر: ۸۷۷۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
تعداد بازدید: ۳۸۵
آنتونی فائوچی مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا نسبت به افزایش موارد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید – ۱۹ به دلیل جهش و تکامل ویروسی هشدار داد.

فائوچی: جهش ویروس کرونا موجب افزایش جانباختگان می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: به گزارش سی ان ان، پیش بینی جدید کارشناسان دانشگاه واشنگتن در مورد شیوع ویروس در آمریکا نگران کننده است.

براساس این پیش بینی ، حتی در بهترین شرایط، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر آمریکایی دیگر احتمالا از هم اینک تا اول ماه می (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

بیش از ۴۵۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ فوت کرده اند و حتی اگر همه جمعیت این کشور ماسک بزنند، از شرکت در تجمعات خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، موسسه ارزیابی و سنجش سلامت پیش بینی می کند که دستکم ۱۳۰ هزار نفر دیگر طی سه ماه آینده براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

اکنون گونه های جدیدی از این ویروس شایع شده است. ویروس شناسان از ابتدای شیوع کرونا پیش بینی کردند که این ویروس تغییر می کند و دو گونه جدید و مسری تر آن در حال حاضر در ایالات متحده شیوع یافته است.

در همین حال، فائوچی گفت: این ویروس به طور قطع به تغییر و جهش ادامه می دهد.

دولت های ایالتی و فدرال در تلاشند تا مردم را واکسینه کنند، اما خوش بینانه ترین حالت حاکی است که بسیاری از آمریکایی ها اگر نگوییم اکثرشان باید تا تابستان برای ایمن شدن منتظر بمانند.

اولین دستور اجرایی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد زدن ماسک بود، امری که صرفا دفاتر فدرال را مجاب می کند، زیرا وی نمی تواند به ایالت ها بگوید که چه کاری انجام دهند.

برخی کارشناسان توصیه کرده اند که مردم آمریکا از ماسک های ان ۹۵ استفاده کنند.

در همین حال، راچل والنسکی مدیر جدید مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد که ورود گونه های جدید به این کشور به منزله آن است که آمریکایی ها باید همه آنچه را به آنها گفته شده انجام دهند، تدابیر بهداشتی را دو برابر کنند؛ اما میلیون ها آمریکایی هنوز این موارد را رعایت نمی کنند.

اما کارشناسان سلامت عمومی خوش بین نیستند که مردم آمریکا با گذشت یک سال از شیوع همه گیری، تغییر رویه دهند.

براساس این گزارش، اگر مردم آمریکا از ماسک استفاده کنند، در خانه بمانند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند، آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در این کشور کمتر خواهد شد و ۳۰ هزار مورد مرگ کمتر تا اول ماه می گزارش می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: