کد خبر: ۸۷۷۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
تعداد بازدید: ۲۳۴
دکتر مونسان دستور داد
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به معاون میراث‌فرهنگی دستور داد هرچه سریع‌تر با کشور افغانستان هماهنگی‌های لازم را برای بازسازی مقبره ابوریحان بیرونی دانشمند و ریاضیدان ایرانی در شهر غزنی این کشور انجام دهد.
همکاری برای بازسازی مقبره ابوریحان بیرونی در افغانستانبه گزارش خبرداغ به نقل از میراث آریا ، دکتر علی اصغر مونسان گفت: «با توجه به اینکه این مقبره ویران شده و در وضعیت بدی قرار دارد با هماهنگی که معاونت میراث‌فرهنگی با کشور افغانستان انجام می‌دهد در بخش بازسازی آرامگاه این دانشمند بزرگ ایرانی هر چه سریع‌تر اقدام خواهیم کرد.»
او افزود: «کشور ما دانش خوبی در زمینه مرمت و بازسازی بناها و اماکن تاریخی دارد و کارشناسان برجسته‌ای نیز در این حوزه فعالیت می‌کنند. به این منظور در بازسازی اصولی مقبره ابوریحان بیرونی به کشور افغانستان کمک می‌کنیم تا شاهد مقبره‌ای در خور شأن این دانشمند برجسته ایرانی باشیم.»
ابوریحان محمد بن احمد بیرونی، دانشمند و ریاضی‌دان قرن چهارم و پنجم هجری ایرانی است که او را از بزرگ‌ترین دانشمندان مسلمان و ایرانی تاریخ می‌دانند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: