کد خبر: ۸۷۷۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
تعداد بازدید: ۱۷۲
مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل بیست و دومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور، با هدف انجام فعالیت های تهیه و توزیع لوازم آرایشگاهی در شهر شیراز در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شهر شیراز خبر داد.

​بیست و دومین شرکت تعاونی سهامی عام کشور با ایجاد 20 فرصت شغلی در شیراز تشکیل شدبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،علیرضا ناطقی با اشاره به نقش اساسی شرکت های تعاونی نوع جدید و به خصوص شرکت های تعاونی سهامی عام در کمک به توسعه بخش تعاونی اقتصاد کشور، گفت: این شرکت تعاونی با عضویت 50 سهامدار حقیقی موفق شده تعداد 20 فرصت شغلی را ایجاد کند.
ناطقی بیان کرد: هم اکنون تعداد 22 تعاونی سهامی عام در 9 استان کشور تشکیل و در حال فعالیت هستند که در مجموع تعداد 4038 فرصت شغلی با سرمایه‌ای بالغ بر 4806 میلیارد ریال در کل کشور ایجاد شده است.
گفتنی است، براساس بند (9) ماده (1) قانون اجرای سیاست‌های‌ کلی ‌اصل ‌چهل ‌و چهارم (44) قانون اساسی مصوب 1387 و اصلاحیه بعدی آن، شرکت تعاونی سهامی‌عام نوعی شرکت سهامی‌عام است که با رعایت قانون تجارت و محدودیت‌های موجود در قانون « اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسی» تشکیل شده باشد.

شرکت تعاونی سهامی عام نوع منحصر به فرد شرکت‌های بزرگ است که اجازه فروش سهام به عموم مردم را دارد. این گونه شرکت‌های تعاونی قسمتی از سرمایه شرکت تعاونی را از طریق فروش سهام به عموم مردم و از طریق بورس تأمین می‌کنند.

این نوع تعاونی‌ها، تنها تعاونی هایی هستند که امکان خرید و فروش سهام آنها در بورس وجود دارد. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://icoop.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: