کد خبر: ۸۷۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
تعداد بازدید: ۲۴۲
ظریف در پایان سفر به تفلیس:
وزیر امور خارجه کشورمان در پایان سفر به گرجستان، دستاوردهای این سفر را تشریح کرد.

مقامات گرجستان برای باز شدن مرزها و همکاری ترانزیتی قول همکاری دادندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمدجواد ظریف که صبح امروز وارد گرجستان شده بود، پس از پایان رایزنی با مقامات این کشور گفت: دو ملاقات داشیم و چون وزیر خارجه متاسفانه کووید-۱۹ دارند با ایشان فقط برای احوالپرسی، گفت‌وگوی تلفنی انجام شد.

وی افزود: در ملاقات‌ها درباره روابط دوجانبه، شرایط ویژه‌ای که بعد از کووید پیش آمده، وضعیت ترانزیت و وضعیت همکاری‌های اقتصادی و حوزه‌های مختلف و به ویژه وضعیت ایرانی‌ها چه ایرانیانی که در گرجستان سرمایه‌گذاری کردند چه ایرانیانی که در این کشور مشکلات قانونی پیدا کرده‌اند، صحبت کردیم و هم رئیس جمهور و هم نخست‌وزیر برای باز شدن مرزها و همکاری ترانزیتی قول همکاری دارند که در آینده نزدیک کمک کنند.

وی ادامه داد: درباره مسائل منطقه‌ای و راه‌های مواصلاتی مخصوصا بعد از بحران قره باغ نیز صحبت کردیم؛ در این زمینه توافق کردیم گفت‌وگوها را ادامه دهیم و همکاری‌ها برای مسیر شمال به جنوب با گرجستان ادامه یابد و همین طور مسیر خلیج فارس به دریای سیاه با کشورهای شش گانه‌ای که در این زمینه همیشه همکاری داشته‌اند، همکاری‌ها ادامه یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: