کد خبر: ۸۷۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
تعداد بازدید: ۲۶۱
استاد روابط بین‌الملل تاکید کرد: بایدن با بازگشت به توافق‌ها و اتحادهای بین‌المللی خواهان احیای نقش رهبری ایالات متحده در جهان است، او‌ ابتکارات دیپلماتیکی را برای روابط ایران و آمریکا تدارک دیده است.

بایدن ابتکارات دیپلماتیکی را برای روابط ایران و آمریکا تدارک دیده است/ تحریم‌های ضدایرانی به مرور برداشته می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، جوئل میگدل (Joel S. Migdal) استاد روابط بین‌الملل دانشگاه واشنگتن هِنری است، وی هم‌چنین مدت‌ها استادیار دانشگاه هاروارد بوده است.

 وی در گفت‌و‌گو با ایلنا نظرات خود را در مورد روابط ایران و آمریکا مطرح کرده است.

بایدن به دنبال احیای نقش رهبری ایالت متحده در جهان است

جوئل میگدل در ابتدا در مورد تغییرات سیاست آمریکا در دوران بایدن گفت: با حضور بایدن در کاخ سفید، جنبه‌های خاصی از سیاست خارجی ایالات متحده تغییر خواهد کرد. مهمترین تغییر احیای اتحادهای گذشته، تعامل بیشتر دیپلماتیک و تلاش برای تأکید مجدد بر رهبری ایالات متحده در عرصه بین‌الملل خواهد بود. 

روابط چین و آمریکا تغییر چندانی نمی‌کند

بایدن موضع سخت‌گیرانه‌تری را نسبت به روسیه اتخاذ خواهد کرد

وی افزود: من انتظار ندارم در مورد روابط آمریکا با  چین تغییرات اساسی ایجاد شود، اما در دوره بایدن موضع سختگیرانه‌تری نسبت به روسیه وجود خواهد داشت. 

بایدن ابتکارات دیپلماتیکی را برای روابط ایران و آمریکا تدارک دیده است

این استاد دانشگاه در مورد سیاست‌های خاورمیانه‌ای بایدن گفت: در دوره بایدن سیاست آمریکا در خاورمیانه همچنان بر حمایت از اتحاد با اسرائیل استوار خواهد بود، اگرچه ابتکارات دیپلماتیک بیشتری نسبت به ایران از سوی بایدن وجود خواهد داشت. بایدن کار خود را از زمان جنگ سرد آغاز کرد و اگرچه به موضع‌گیری سخت اعتقاد دارد، اما به نقش تلاش‌های  دیپلماتیک برای ارتباط با طرف‌های مورد اختلاف و حل مشکلات نیز معتقد است.

بایدن برای تعامل با ایران تحریم‌ها را به مرور کاهش می‌دهد

وی در مورد اقدامات احتمالی بایدن در مورد ایران گفت: در مورد ایران، انتظار دارم که بایدن به توافق‌نامه هسته‌ای برگردد، اما به نظر می‌رسد او در ازای تخفیف تحریم‌ها تلاش کند این توافق را برای موشک‌های بالستیک ایران گسترش دهد اما تحریم‌ها به مرور برداشته خواهد شد.

بایدن روابط آمریکا و جهان را تغییر می‌دهد

این استاد دانشگاه در مورد مهم‌ترین اتفاق در سالی که گذشت گفت: مهمترین رویداد سال ۲۰۲۰ انتخاب بایدن و شکست ترامپ بود که نه تنها منجر به تغییرات عمده‌ای در داخل ایالات متحده می‌شود، بلکه روابط بین‌الملل با این کشور را هم تغییر می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: