کد خبر: ۸۷۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
تعداد بازدید: ۲۴۲
ریزش بهمن در مناطق کوهستانی واقع شده در مرز ایران و ترکیه از ۶ روز پیش تا کنون برای کشور ما اهمیتی ویژه یافته است. ۵ جوان کرد در راه کولبری بودند که با وقوع بهمن زیر خروار‌ها برف مدفون شدند. پیکر ۳ تن از مفقودان دقایقی پیش پیدا شد.

پیدا شدن پیکر ۳تن از کولبران در ارتفاعات ترکیهبه گزارش خبرداغ به نقل از رویداد۲۴: متین اصلانی فرزند عثمان، یاور اصلانی فرزند لقمان، بیلن احمدی فرزند صادق، اولایی خدایی فرزند حاتم و فرات خدایی فرزند خورشید ۵ جوان کرد اهل روستای کوران از توابع صومای برادوست واقع در استان آذربایجان‌غربی بودند که روز دوشنبه ۲۹ دی ماه برای کسب درآمد عازم کولبری شدند.

این افراد که برای بردن کول عازم ارتفاعات مرزی ایران و ترکیه شدند به دنبال وقوع بهمن در معابر کوهستانی این منطقه مرزی مفقود شدند. در حال حاضر ۶ روز از مفقود شدن این افراد می‌گذرد. جستجو برای یافتن آن‌ها تا کنون ادامه داشته است گرچه که برخی شنیده‌ها حاکی از ممانعت نظامیان ترکیه از کمک‌رسانی مرزنشینان ایرانی به این جوانان است. خبری که هنوز صحبت و سقم آن مشخص نیست.

درحال حاضر برخی اخبار حکایت از یافتن پیکر دو تن از این جوانان در مناطق کوهستانی واقع شده در خاک ترکیه دارد.

متاسفانه چاوش کنعانی دهیار روستای کوران در این خصوص حاضر به پاسخگویی نبوده و علت این موضوع را اینگونه عنوان می‌کند که من پرسنل وزارت کشور هستم و نمی‌توانم صحبت کنم.

با این حال اما یک فعال اجتماعی که نخواست نامش فاش شود در اینباره به رویداد ۲۴ می‌گوید: به دنبال پیگیری مقامات استانی و رایزنی‌هایی که با مقامات کشور‌های همسایه صورت گرفته است، حدود ۶۰ نفر از اهالی روستای کوران و امدادگران به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه می‌دهد: حدود ۲ ساعت پیش جستجوگران موفق شدند پیکر ۲ تن از این جوانان را پیدا کنند، دقایقی پیش هم پیکر یکی دیگر از کولبران مفقود شده پیدا شد اما هنوز از هویت اجساد خبری در دست نیست.

این فعال اجتماعی خاطرنشان می‌کند: این جوانان کولبر بودند. آن‌ها به دلیل نبود شغل و روشی مناسب برای امرار معاش به ناچار دست به کولبری زدند.

وی درباره علت روند طولانی جستجوی مفقودان توضیح می‌دهد: شرایط نامساعد جوی از یک سو و حضور پیکر‌ها در کشور همسایه باید مراتبی رعایت می‌شد از جمله آنکه باید مراتب توسط ترکیه تایید می‌شد که در این چند روز از سوی این کشورهمکاری چندانی صورت نگرفته است.البته ا قدامات اولیه مانند راهگشایی و ... توسط امدادگران ترکیه انجام شده بوده.

خدایی پسرعموی یکی از کولبران مفقود شده که همراه با تیم جستجو عازم منطقه شده است، نیز به رویداد ۲۴ می‌گوید: ما اینجا مشغول کار و جستجو بوده و می‌خواهیم اجساد از زیر بهمن خارج کنیم.

اجساد این افراد در ارتفاعات روستای دریشک از توابع شهر باشکالای ترکیه پیدا شده و جستجو برای یافتن ۲ نفر دیگر همچنان ادامه دارد. با توجه به اینکه هر ۵ نفر در یک نقطه گرفتار بهمن شده‌اند این احتمال وجود دارد تا ساعاتی دیگر اجساد سایر افراد این گروه نیز پیدا شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: