کد خبر: ۸۷۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴
تعداد بازدید: ۲۳۱
جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در فاصله حدود یک ساعت مانده به آغاز مراسم تحلیف خود وارد کنگره آمریکا شد. پیش از ورود بایدن به محل برگزاری مراسم تحلیف، ده‌ها نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکا از جمله سه رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون) و نمایندگان سنا و همچنین مایک پنس معاون ترامپ وارد کنگره شدند.

مراسم تحلیف بایدن چه گذشت؟به گزارش خبرداغ ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا دقایقی پیش برای مراسم تحلیف خود وارد ساختمان کنگره آمریکا شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی در فاصله حدود یک ساعت مانده به آغاز مراسم تحلیف خود وارد کنگره آمریکا شد.

پیش از ورود بایدن به محل برگزاری مراسم تحلیف، ده‌ها نفر از مقامات کنونی و سابق آمریکا از جمله سه رئیس‌جمهور سابق آمریکا (باراک اوباما، جورج بوش و بیل کلینتون) و نمایندگان سنا و همچنین مایک پنس معاون ترامپ وارد کنگره شدند.

مایک پنس در حالی در مراسم تحلیف بایدن شرکت می کند که ترامپ در این مراسم حضور ندارد. ترامپ پنجمین رئیس‌جمهور آمریکاست که از حضور در مراسم تحلیف جانشین خود سر باز می‌زند.

پس از دقایقی جو بایدن به همراه همسرش و همچنین کاملا هریس و همسرش در جایگاه مشخص خود قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم شخصیت‌های سیاسی این کشور نیز حضور داشتند و برخی هنرمندان مخالف ترامپ در این مراسم حضور یافتند و لیدی گاگا سرود ملی آمریکا را خواند.

کاملا هریس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد.

پس از ادای سوگند هریس مقابل قاضی دیوان عالی آمریکا، وی به صورت رسمی معاون چهل و ششمین ریاست جمهوری آمریکا شد.

«جو بایدن» در حضور «جان رابرت» قاضی ارشد دیوان عالی آمریکا در جایگاه حاضر شد و سوگند یاد کرد؛ بدین ترتیب وی از هم اکنون چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا است.

بایدن در سخنرانی بعد از سوگند گفت امروز نه روز پیروزی یک نامزد بلکه "روز چیره شدن دمکراسی است."

باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون از مهمانان برجسته مراسم سوگند بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: