کد خبر: ۸۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
تعداد بازدید: ۲۲۹

نکات قابل توجه درخصوص دسته چک های جدیدبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی بانک آینده ، وفق دستورالعمل اجرایی ماده (6) اصلاحی قانون صدور چک، در مورد دسته چک‌های جدید که مقرر است از ابتدای سال آتی در طرح، قطع و رنگ جدید در اختیار اشخاص قرار گیرد، مراتب لازم‌الاجرا توسط بانکها، به‌منظور آگاهی مشتریان عزیز، اطلاع‌رسانی می‌شود:

- لزوم درج تاریخ انقضای اعتبار چک و عبارت «حداکثر تاریخ زمانی معتبر قابل درج: ...» بر روی برگ چک.

- لزوم درج عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است» بر روی برگ چک.

- لزوم ثبت علت صدور چک در قسمت «بابت» در سامانه صیاد حسب مورد در زمان صدور یا انتقال چک برای چک‌های صادره با مبالغ بیش از یک میلیارد ریال برای اشخاص حقیقی دارای حساب جاری غیرتجاری و بیش از ده میلیارد ریال برای اشخاص حقوقی و حقیقی دارای حساب تجاری.

- لزوم تعیین سقف مجاز صدور چک برای اشخاص اعم از اشخاص حقیقی دارای حساب غیرتجاری، اشخاص حقیقی دارای حساب جاری تجاری و اشخاص حقوقی، بر اساس شیوه‌نامه‌ای که پس از تصویب در شورای پول و اعتبار به شبکه بانکی کشور ابلاغ می‌شود و توسط سامانه صیاد محاسبه خواهد شد. نکته حائز اهمیت آن‌که، تا قبل از ابلاغ شیوه‌نامه یادشده، بانک باید صرفا رتبه اعتباری و یا امتیاز اعتباری متقاضی دسته چک را در زمان اعطای دسته چک به وی اعلام دارد.

شایان ذکر است، تا پایان امسال، ظاهر و مندرجات برگه‌های چک تغییری نخواهند داشت.

همگام با دیگر بانک های کشور، این فعالیت در دستور کار بانک آینده نیز قرار دارد که عملیات اجرایی آن متعاقبا به مشتریان گرامی اطلاع رسانی خواهد شد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: