کد خبر: ۸۷۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
تعداد بازدید: ۵۳۶
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی بازدید کرد و از نزدیک با قسمت ها و کارکردهای آن آشنا شد.

بازدید دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونیبه گزارش خبرداغ به نقل از  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی ، "رضا باقری اصل" دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور، در این بازدید بخش تعاون را به عنوان یکی از بخش های سه گانه اقتصاد ایران درکنار دو بخش دولتی و خصوصی برشمرد و گفت: با توسعه این بخش، امکان گردآوری و ترکیب سرمایه های اقتصادی و انسانی فراهم می شود که این موضوع می تواند دسترسی به منابعی چون سرمایه، اشتغال، مهارت، اطلاعات، آموزش، درآمد و انواع حمایت های ناشی از عضویت را برای تعاونی ها تسهیل کند.

 دبیرشورای اجرایی فناوری اطلاعات رئیس جمهوری افزود: تشکیل تعاونی ها و افزایش سهم آنها در اقتصاد، یکی از اهدافی است که در اسناد بالادستی کشور مورد تأکید قرارگرفته است.

"محمد کبیری" معاون امور تعاون نیز در این بازدید اقدامات صورت گرفته درخصوص سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور را تشریح کرد.

کبیری گفت: تشکیل تعاونی، طراحی و سازماندهی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور براساس تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر لزوم ایجاد شفافیت و اعتماد سازی اقشار مختلف جامعه ، در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: این سامانه به منظور فراهم شدن شرایط لازم برای ارائه خدمات الکترونیک به مدیران، بازرسان، اعضای شرکت ها، اتحادیه های تعاونی و متقاضیان تشکیل شرکت ها و اتحادیه های تعاونی راه اندازی شده است.

 معاون امور تعاون خاطر نشان کرد: با راه اندازی این سامانه، مراحل تشکیل تعاونی تا صدور "موافقت نامه تشکیل" از مسیر این سامانه و به صورت غیرحضوری انجام می شود و افراد می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خدمات دریافت کنند.

وی افزود: متقاضیان می توانند برای تکمیل اطلاعات اعضا، شاغلین و صورت های مالی و مجوزهای شرکت ها و اتحادیه های تعاونی به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به نشانیhttps://taavoni.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.

کبیری ایجاد پنجره واحد برای اخذ مجوزهای لازم از دستگاه های ذی ربط، ارسال آنلاین مدارک مجامع تعاونی از طریق سامانه تعاون به سامانه ثبت اسناد با هدف جلوگیری از بروکراسی های ادارای، حذف کاغذ، هوشمند سازی و ارتقای خدمات الکترونیک را از جمله دستاوردهای سامانه برشمرد.

وی تصریح کرد: افتتاح حساب برای واریز سرمایه، تایید مراحل ثبت و تشکیل بدون حضور متقاضی در محل اداره کل استان یا شهرستان، تایید اصالت مدارک مورد نیاز در سامانه با QRکد و بدون نیاز به مهر ادارات کل نیز از دیگر امکانات سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی است.

معاون امور تعاون گفت: تایید افراد متقاضی تشکیل تعاونی از روی کد ملی و سیستم شاهکار تلفن همراه، امکان ارسال و صدور آگهی دعوت مجامع عمومی به اعضا، امکان ثبت و ارسال مکاتبه با مدیران، بازرسان و اعضای تعاونی به صورت آنلاین و امکان ثبت اخطارهای قانونی توسط اعضا و بازرسان در سامانه بدون نیاز به حضور در تعاونی یا ادارات کل از دیگر دستاوردهای سامانه است.

وی تاکید کرد : سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی فرایند ثبت تعاونی از 70 به 5 روز رسیده است.

سید جواد رضوی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات،ارتباطات و تحول اداری نیز در این نشست به معرفی و کارکردهای مختلف سامانه تعاون پرداخت و گزارشی از مراحل آماده سازی آن ارائه کرد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: