کد خبر: ۸۷۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
تعداد بازدید: ۳۹۱
دقایقی بعد از پایان دربی 94، وقتی فکری برای مصاحبه تلویزیونی مقابل دوربین حاضر شد، نمی‌توانست خوشحالی‌اش را بابت تساوی لحظات آخر پنهان کند.

سرنوشت مرفاوی در انتظار فکری؟به گزارش خبرداغ ، دقایقی بعد از پایان دربی 94، وقتی فکری برای مصاحبه تلویزیونی مقابل دوربین حاضر شد، نمی‌توانست خوشحالی‌اش را بابت تساوی لحظات آخر پنهان کند. خط دفاع استقلال در شروع نیمه دوم کاملاً آشفته بازی می‌کرد و تیم فکری خوش‌شانس بود که پرسپولیس فقط دو تا از موقعیت‌هایش را وارد دروازه کرد. در کنار ناهماهنگی خط دفاع، بی‌برنامگی تیم بعد از دریافت گل دوم هم توی ذوق می‌زد. استقلال برای دومین بار در این فصل (اولین بار بازی هفته دوم با فولاد بود) از حریفش عقب می‌افتاد و مشخص شد که تیم فکری برای این وضعیت از بازی برنامه مشخصی ندارد. گل مساوی ثانیه‌های آخر قایدی بیش از آنکه روی یک برنامه تاکتیکی باشد، نتیجه بی‌احتیاطی مدافعان پرسپولیس و نبوغ این مهاجم بود.

 

فکری در اولین دربی به عنوان سرمربی بازنده نبود، ولی بعد از بازی یک بار دیگر این بحث مطرح شد که استقلال با وجود نتایج نسبتاً خوب تیم منسجمی نیست. هرچند فکری در جواب منتقدان به نتایج و موقعیت خوب تیمش در جدول اشاره می‌کند، ولی تجربه فوتبال نشان می‌دهد که تا ابد نمی‌توان به اتفاقات حین بازی تکیه کرد و این روند دیر یا زود متوقف خواهد شد.

 

شکست در این بازی بخصوص با نمایش ضعیف نیمه دوم می‌توانست موقعیت فکری روی نیمکت را به خطر بیندازد، ولی او بیش از آنکه بابت این تساوی هیجان‌زده شود باید هرچه زودتر به فکر برطرف کردن اشکالات اساسی تیمش باشد، چرا که موفقیت در درازمدت با وجود ضعف‌هایی که استقلال در فاز دفاع و حمله دارد، تقریباً غیرممکن است.

 

هواداران استقلال پیش از این در لیگ ششم هم شرایط مشابهی را تجربه کرده‌اند، زمانی که صمد مرفاوی، یکی از اعضای کادر فنی فعلی سرمربی و فکری هافبک دفاعی و کاپیتان تیم بود. بعد از اولین قهرمانی استقلال در لیگ برتر و با رفتن قلعه‌نویی به تیم ملی، هدایت تیم به دستیارش مرفاوی سپرده شد. او وارث تیم پرمهر‌ه‌ای شده بود که در فصل نقل و انتقالات هم تقویت شد. استقلال فصل را با صدرنشینی شروع کرد، ولی تیم نمایش درخشانی نداشت و مرفاوی نمی‌توانست از پتانسیل آن بازیکنان کاملاً بهره ببرد. پس از فراز و فرودهای میانه فصل استقلال دوباره به صدر رسید و تا هفته بیست و پنجم توانست صدر را حفظ کند، ولی با سه شکست و دو تساوی در پنج بازی آخر در نهایت به رتبه‌ای بهتر از چهارم نرسید.

 

استقلال هرچند فعلاً با یک بازی کمتر دوم است، ولی بقیه مدعیان فاصله زیادی با آنها ندارند و پرسپولیس هم با بردن بازی‌های عقب‌افتاده به بالای جدول می‌رسد. حاشیه امنیت استقلال در جدول زیاد نیست و این تیم در هفته‌های آینده دو بازی سخت با رقبای مستقیمش، تراکتور و سپاهان دارد. اتفاقات دربی هشداری برای فکری بود که فرصت زیادی برای ترمیم تیمش ندارد و به جای حمله به منتقدان یا سرشاخ شدن با بازیکنان باید به  دنبال حل ضعف‌هایی باشد که پرسپولیس به خوبی آنها را آشکار کرد. استقلال شاید بتواند با همین وضعیت چند هفته دیگر صدرنشین بماند، ولی بعید است که بدون رسیدن به یک ترکیب متعادل به هدفش که قهرمانی لیگ است، برسد.

جام نیوز

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
mm
United States
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
0
0
فکری باید قبل از اینکه فاجعه ای بوجود بیاد کنار گذاشته شه چون مربی تاکتیک و برنامه نداره و نمیتونه روند مثبتی داشته باشه متاسفانه فقط ادعای کاذب دارن و خودش رو پشت نتایج شانسی پنهان میکنه
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: