کد خبر: ۸۷۵۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
تعداد بازدید: ۴۹۳
داربی94آن‌قدر پرگل و پرحادثه بود که روزهای زیادی می‌توان درباره اتفاقات متن و حاشیه آن صحبت کرد.

سخت‌ترین بازی استقلال، آسان‌ترین بازی پرسپولیسبه گزارش خبرداغ ، داربی94آن‌قدر پرگل و پرحادثه بود که روزهای زیادی می‌توان درباره اتفاقات متن و حاشیه آن صحبت کرد. پرسپولیسی‌ها معتقدند اگر موقعیت‌هایشان گل می‌شد نتیجه عجیبی به‌دست می‌آمد و استقلالی‌ها هم اعتقاد دارند اگر پنالتی دقیقه4گرفته می‌شد اصلا کار به اینجاها نمی‌کشید. در این میان ما هم اعتقادات خودمان را داریم! چند نمونه از این اعتقادات را در قالب نکات فنی و حاشیه‌ای بخوانید.

 

  8تا به چارچوب، یکی به آسمان

داربی تهران قاعدتا باید سخت‌ترین بازی دو تیم در این فصل بوده باشد اما خط حمله پرسپولیس بهترین آمار شوت به دروازه را در این بازی ثبت کرد! آمارهای متریکا از داربی94را مرور کنیم؛ استقلال 6شوت (3شوت در چارچوب) و پرسپولیس 14شوت (8شوت در چارچوب). پرسپولیس طی 7مسابقه قبلی‌اش مقابل هیچ حریفی نتوانسته بود 8ضربه به چارچوب دروازه بزند. قرمزها در تعداد شوت به اعداد 16و 15هم رسیده بودند اما بیشترین شوت در چارچوب آنها در مقابل شهرخودرو بود که 6ضربه به چارچوب حریف زدند و 3ضربه‌ گل شد. استقلال هم مقابل هیچ حریف دیگری تا این حد تهدید نشده بود. طی 9بازی قبلی آبی‌پوشان، گل‌گهر (7شوت) و آلومینیوم (5شوت) بیشتر از هر تیم دیگری دروازه استقلال را تهدید کرده بودند. اما پرسپولیس این رکورد را به 8شوت در چارچوب ارتقا داد.

 

  هنوز استقلال بهتر است

با وجود اینکه پرسپولیس در داربی تهران نمایش بهتری نسبت به استقلال داشت و امتیاز فنی بالاتری از متریکا گرفت، اما باز هم استقلال در مجموع بازی‌هایش عملکرد فنی بهتری نسبت به پرسپولیس داشته است. بعد از داربی تهران، متریکا به نمایش فنی پرسپولیس نمره7/3داد و استقلال هم نمره 7را دریافت کرد. این نمرات، میانگین نمرات پرسپولیس را تا 7/20بالا کشید و میانگین نمرات استقلال را تا 7/23پایین آورد. در جدول نمرات متریکا، گل‌گهر با میانگین نمره 7/26بهترین تیم لیگ بوده و استقلال و پرسپولیس دوم و سوم هستند. تا قبل از داربی تهران پرسپولیس پایین‌تر از سپاهان در رتبه چهارم بود اما با امتیاز خوب داربی از زردپوشان سبقت گرفت.

 

 صمد که هست، از او درس بگیرید

محمود فکری از تساوی در داربی راضی بود اما هواداران استقلال از نمایش تیم او رضایت نداشتند. سرمربی استقلال برای اینکه کنایه‌ای به پرسپولیسی‌ها زده باشد و شاید هواداران را هم با خودش همراه کند، در پایان بازی به اختلاف دو تیم در جدول رده‌بندی اشاره کرد. این اظهارنظر او همه را به یاد صحبت‌های مرفاوی بعد از داربی برگشت لیگ ششم انداخت. بعد از آن بازی که 1-1مساوی شده بود، سرمربی وقت استقلال گفت: «مهم این است که ما 12امتیاز از پرسپولیس بیشتر داریم.» اما چند هفته بعد، وقتی فصل به پایان رسید این 12امتیاز جبران شده بود و استقلال پایین‌تر از پرسپولیسِ دنیزلی قرار گرفت. تازه آن روز استقلال 12امتیاز بیشتر داشت؛ تیم فکری که با 2بازی بیشتر 7امتیاز بالاتر دارد و این اختلاف آن‌قدرها نیست که آدم با تکیه بر آن یک نیمه را کاملا در اختیار حریف بگذارد و با گل دقیقه93از شکست فرار کند.

 

 عیار پرسپولیس این هفته مشخص می‌شود

کادر فنی پرسپولیس بعد از داربی مانور زیادی روی نمایش خوب تیم‌شان داشتند که صحبت‌های مطهری در «فوتبال برتر» اوج این مانورها بود. اغلب هواداران پرسپولیس هم با وجود اینکه از نتیجه راضی نبودند از نمایش تیم و آن همه خلق موقعیت ابراز رضایت کردند. اما یک نکته را در این میان نباید نادیده گرفت؛ اغلب موقعیت‌های پرسپولیس فقط با یک حربه یعنی ارسال بلند توپ به پشت مدافعان میانی ناهماهنگ استقلال به‌دست آمد. به‌نظر نمی‌رسد سایر حریفان پرسپولیس تا این حد در دفاع سهل‌انگار باشند و پرسپولیس بتواند در مقابل بقیه تیم‌ها هم به این اندازه موقعیت بسازد. بازی دوشنبه آینده مقابل فولاد نشان خواهد داد این همه موقعیتی که در داربی برای پرسپولیس ساخته شد، حاصل تاکتیک‌های ناب سرخپوشان بود یا نتیجه نمایش عجیب خط دفاعی استقلال.

 

 برهان لق برهانی

آرش برهانی در برنامه دوشنبه‌شب فوتبال برتر اصرار زیادی بر رد کردن نظر کارشناسان داوری داشت. او معتقد بود هند دقیقه10، صد درصد پنالتی بوده و حتی نظر کولینا را هم قبول نداشت! منطق کمک‌مربی استقلال این بود که کارشناسان داوری تصمیم رضا کرمانشاهی را «کورکورانه» تأیید می‌کنند تا بر ضعف او سرپوش بگذارند. اما چند ثانیه بعد از این اظهارنظر، 2نفر از همان 3کارشناس کارت زرد داور به عارف غلامی را تأیید نکردند و معتقد بودند او باید اخراج می‌شد! اخطاری که به سیدجلال حسینی داده نشد هم یکی دیگر از موارد اختلاف نظر کارشناسان با داور داربی بود. پس چه شد آقای برهانی؟ مگر قرار نبود کارشناسان همه تصمیمات داور را تأیید کنند؟!

 همشهری ورزشی

 
 
 
 
 
 
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: