کد خبر: ۸۷۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۲۳۰
غریب‌آبادی:
سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از آغاز فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، اظهار داشت: فعالیت تحقیق و توسعه برای طراحی نوع ارتقا یافته سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران، آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مدیرکل آژانس امروز با انتشار گزارشی، موضوع را به اطلاع کشورهای عضو رسانید، گفت: این فعالیت در سه مرحله انجام می‌شود و در مرحله اول آن، اورانیوم فلزی با استفاده از اورانیوم طبیعی تولید می‌شود.

غریب آبادی با اشاره به اینکه برنامه ایران از دو سال قبل به اطلاع آژانس رسیده است، گفت: این اقدام، از لحاظ فنی ایران را در ردیف کشورهای پیشرو در تولید سوخت‌های جدید قرار خواهد داد.

وی همچنین افزود: تمامی این مراحل به اطلاع آژانس رسیده و می‌رسد و بازرسان آژانس نیز سه روز قبل، از کارخانه تولید صفحه سوخت بازدید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: