کد خبر: ۸۷۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۲۱۰
پیشکسوت فوتبال ایران گفت: قانون منع استفاده از بازیکن و مربی خارجی اتفاق خوبی برای فوتبال نیست و یکی از دلایلی که لیگ بیستم از نظر کیفیت فنی افت کرده همین تصمیم اشتباه بود.

دلیل افت کیفیت لیگ بیستم فوتبال/ شانس پیروزی کدام تیم بیشتر است؟به گزارش خبرداغ، داریوش یزدانی ملی پوش سابق و پیشکسوت آبی پوشان در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ برتر بدون حضور بازیکن و مربی خارجی اظهار داشت: این یک واقعیت است که مربیان خارجی حتی اگر درجه یک هم نباشند، باز هم می‌توانند روی فوتبال ایران تاثیر مثبت بگذارند و لیگ برتر در این فصل بدون مربیان خارجی از کیفیت لازم دور است.

وی افزود: کیفیت لیگ بدون مربیان خارجی آسیب دیده و در آینده هم خواهیم دید که تاثیر منفی همین یک فصل در فوتبال ایران تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

ملی پوش سابق کشور گفت: همین آقای اسکوچیچ که در حال حاضر سرمربی تیم ملی است و خیلی هم به او توجه نمی‌شود و او را در زمره مربیان درجه یک نمی‌دانیم، اگر در هر کدام از تیم‌های لیگ برتری مربیگری می‌کرد می‌توانست همین استقلال و پرسپولیس را به چالش بکشد. اگر برخی از باشگاه‌های ما مشکل ساختاری دارند و بدون مطالعه مربی و بازیکن خارجی آورده و بار مالی بعلاوه پرونده‌های فیفا را در این فوتبال اپیدمی کرده‌اند، نباید صورت مسئله پاک می‌شد و کلاً منع استفاده از مربی و بازیکن خارجی را وضع می‌کردند.

یزدانی خاطر نشان ساخت: پیش از این هم در ورزش و فوتبال قوانین من درآوردی و خلق و الساعه بوده که تاثیرات منفی در ورزش گذشته و متاسفانه ورزش ما از این گذشته‌ها درس نگرفته و هنوز هم شاهد وضع چنین قوانینی هستیم.

پیشکسوت آبی پوشان در خصوص وضعیت آبی پوشان در لیگ بیستم بیان داشت: پیش از هر چیز باید گفت صدرنشینی این تیم را به فال نیک می‌گیرم و امیدوارم طلسم قهرمان نشدن‌های آنها در این فصل شکسته شود. اتفاقاً در این فصل شرایط به نوعی است که استقلال ظرفیت قهرمانی را دارد و اگر بتواند از این ظرفیت استفاده کند، قطعاً قهرمان می‌شود.

وی افزود: در این فصل تنها رقیب استقلال برای قهرمانی خود استقلال است و اگر آسیب‌های درونی و حواشی خود ساخته در این باشگاه نباشد، تیم دیگری نمی‌تواند قهرمانی آنها را در این فصل به خطر بیندازد.

هافبک پیشین آبی پوشان در خصوص دربی روز دوشنبه گفت: این دربی شرایط خاص خودش را دارد. غیبت هواداران از هیجان این مسابقه می‌کاهد اما می‌تواند بر کیفیت آن بیفزاید. بازیکنان از هیجان کاذب فارغ می‌شوند و بهتر می‌توانند در خدمت تیم باشند. این هم خوب است و هم بد. اما در مجموع باید گفت این دربی می‌تواند کم هیجان باشد.

یزدانی تصریح کرد: استقلال در شرایط بسیار خوبی از نظر فنی و روحی قرار دارد و این موضوع عامل مهمی در بالا بردن شانس پیروزی این تیم است. ضمن اینکه پرسپولیس در خط حمله برش همیشگی را ندارد و آنها برنامه‌ای برای به گل رسیدن به جز استفاده از ضربات ایستگاهی ندارد. این در حالی است که استقلال مهاجمان بسیار خوبی دارد و فکری به جز ترکیب اولیه، دستش روی نیمکت هم بابت بازیکنان با کیفیت در خط حمله باز است.

بازیکن پیشین استقلال که سالهاست خارج از کشور سکونت داشته و به کار مربیگری می‌پردازد در خصوص برخی انتقادات از مربیان و واکنش هواداران در فضای مجازی گفت: وقتی یک کارشناس از تیم یا کادر فنی آن انتقادی به عمل می‌آورد، هدف زیر سئوال بردن توانمندی‌های آن مربی و تیم نیست. بلکه هدف کمک به از بین بردن نقاط ضعف و ارتقای آن کادر فنی است. کارشناسان می‌دانند که همه مربیان یکسری توانمندی‌هایی دارند و لذا هرگز قصد زیر سئوال بردن این توانمندی‌ها را ندارند و انتقادات همانطور که گفتم صرفاً در راستای سازندگی صورت می‌گیرد؛ و من از هواداران هم می‌خواهم با پیشکسوتان خود و آنهایی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند برخورد بهتری داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: