کد خبر: ۸۷۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
تعداد بازدید: ۳۹۷
محققان دانشگاه کالیفرنیا تحقیقات جدیدی انجام داده اند که نشان می‌دهد لبخند زدن در هنگام تزریق می‌تواند درد سوزن را کم کند.

محققان می‌گویند: لبخند زدن درد آمپول را کم می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، یک مطالعه اخیر نشان داده است که لبخند زدن یا حتی درآوردن ادای لبخند زدن می‌تواند درد تزریق را کم کند. محققان می‌گویند لبخند صادقانه پاسخ‌های فیزیلوژیکی ناشی از استرس را در شرکت کنندگان کاهش می‌دهد.

به طور کلی اغلب ما وقتی با درد شدید مواجه می‌شویم،  تمایل داریم چشم‌هایمان را محکم ببندیم و گونه‌هایمان را جمع کنیم. جالب است بدانید برخی از حیوانات هم حالت مشابهی از این چهره را ایجاد می‌کنند که متخصصان آن را پاسخ مبهم می‌نامند.

در همین رابطه محققان دانشگاه کالیفرنیا، تحقیقی را انجام دادند تا ببینند که این حرکات برای کاهش درد و استرس مفید اند؟ آنها معتقد اند که حتی لبخند ساختگی هم ممکن است تاثیر مثبتی روی احساسات داشته باشد.

محققان برای انجام این پژوهش ۲۳۱ شرکت کننده را استخدام کردند و همه شرکت کنندگان با استفاده از یک سوزن مشابه تزریق واکسن آنفولانزا ، یکبار محلول نمکی دریافت کردند.

محققان شرکت کنندگان را به چهار گروه تقسیم کردند. قبل و هنگام تزریق، دانشمندان با استفاده از چوب های نگهدارنده در دهان، در صورت شرکت کننده‌ها تغییراتی ایجاد کردند. قبل از تزریق، از شرکت کنندگان پرسیده شد که چقدر از سوزن می‌ترسند.

نتایج پس از آزمایش جالب بود چرا که نشان داد گروهی که در حین تزریق لبخند واقعی یا ساختگی زده اند، ۴۰ درصد کمتر از گروه خنثی درد را را گزارش کرده اند و ضربان قلب کمتری داشته اند.

منبع: medical news today

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: