کد خبر: ۸۷۳۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
تعداد بازدید: ۳۴۷
رئیس‌جمهور گفت: بسیار خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز نداریم، منطقه نارنجی هم تقریبا نداریم و مناطقی که داریم، زرد هستند.

خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز نداریم/ مراعات پروتکل‌ها وظیفه شرعی و ملی ما استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: درمدت ۱۰ ماهی که از شیوع کرونا عبور کردیم و وارد ماه یازدهم شدیم، به طور مرتب حداقل هفته‌ای یک جلسه در ستاد و چند جلسه در زمینه کمیته‌های مختلف هماهنگی،  البته غیر از قرارگاه و وزارت بهداشت که شبانه روز فعال هستند، برگزار شد و بسیار خوشحالیم که امروز در کشور منطقه قرمز نداریم، منطقه نارنجی هم تقریبا نداریم و مناطقی که داریم، زرد هستند که باید تلاش کنیم شرایط فعلی را حفظ کنیم و البته امیدواریم که شب یلدا تاثیری در این زمینه نگذاشته باشد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به مطلوب باید تلاش کنیم؛ ۱۳۰ فوتی هم برای ما خیلی زیاد است و باید تلاش کنیم استان‌هادر طول هفته فوتی یا حتی بستری نداشته باشند و با کمک همگان رسیدن به آن روز امکان پذیر است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه در مبارزه با کرونا از کشورهای پیشرفته و اروپا عقب نیستیم، گفت: در کارکرد همه عوامل تاثیر گذار بسیار مهم است و باید این شرایط را پایدار نگهداریم و پایدار ماندن یکی از مسائل بسیار مهم ما است. همچنین شاهد جهش این ویروس در برخی از کشورهای اروپایی مخصوصا انگلیس هستیم؛ این ویروس از انگلیس عبور کرده و به دیگر کشورهای اروپایی رفته است. باید مراقبت بیشتری از مسافرانی که از این منطقه عبور کرده‌اند داشته باشیم. باید مراقبت ورودی‌ها باشیم تا این ویروس جهش‌یافته مردم را گرفتار نکند. 

وی افزود: در زمینه ماسک تقریبا به صورت کار معروف مورد عمل قرار می‌گیرد. فاصله‌ها تا یک حدی مراقب می‌شود. در مورد شب‌نشینی‌ها نیز رعایت می‌شود ولی تجمعات به خاطر مسائل ملی و دینی هم باشد، باید مراعات کرد که در شرایط عادی نیستیم. شهادت حضرت زهرا (س) در پیش است. مردم نسبت به خاندان رسالت (ص) عشق می‌ورزند اما مراعات پروتکل‌ها هم وظیفه شرعی و ملی ما است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: