کد خبر: ۸۷۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
تعداد بازدید: ۲۸۳
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه معلمان گمنامانی هستند که در عرصه تعلیم و تربیت کار می‌کنند، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از آن‌ها به علت بیماری کرونا جان باخته‌اند.

آموزش و پرورش: بیش از ۲۰ معلم بر اثر ابتلا به کرونا در تهران فوت کرده‌اندمدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه معلمان گمنامانی هستند که در عرصه تعلیم و تربیت کار می‌کنند، گفت: تاکنون بیش از ۲۰ نفر از آن‌ها به علت بیماری کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از تسنیم، عبدالرضا فولادوند در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره جابربن حیان اظهار کرد: معلمان گمنامانی هستند که در عرصه تعلیم و تربیت بدون هیایو کار خودشان را انجام و جان عزیزشان را از دست داده‌اند. همکاران ما در این چندماه بیشترین تلاش را داشته‌اند که باید از آن‌ها قدردانی کنیم، هفته آینده از فعالان عرصه آموزش مجازی تجلیل خواهیم کرد.

وی افزود: اهداف طرح جابر در راستای تقویت کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به شناخت پدیده‌ها و تقویت مهارت‌های گوناگون است که در ردیف سیاست‌های عمده دولت تدبیر و امید قرار دارد فاصله گرفتن از حافظه محوری و حرکت به سمت مهارت محوری بسیار مورد تاکید است. آنچه در زندگی کودکان و سرمایه‌های آینده موثر و تعیین کننده است، مهارت است که دانش‌آموزان باید برای زندگی آینده با آن انس بگیرند.

فولادوند گفت: آیا ما کاربرد ابزار، جمع آوری اطلاعات، فرضیه‌سازی، پیش بینی، آزمایش، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های زبانی، سخن گفتن، خواندن و پرسشگری را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم؟ معلمان معمولا می‌گویند «بچه‌ها فردا می‌پرسم» درحالی که باید بگویند: «بچه‌ها شما فردا بپرسید». لازم است گاهی امتحانات را معکوس برگزار کنیم و بگوییم دانش‌آموزان به جای اینکه به سؤالات ما پاسخ دهید از این کتاب، سوال طرح کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: در جشنواره جابربن حیان، دانش‌آموزان به صورت گروهی طرح‌هایی را انجام داده‌اند که از حیث تقویت تعامل با همسالان ارزشمند و پراهمیت است. باید مهارت باهم کارکردن را به دانش‌آموزان بیاموزیم. مشارکت دادن اولیاء در طرح‌های دانش آموزی نیز از جمله اهداف جشنواره جابربن حیان است.

وی با بیان اینکه درصد شرکت دختر‌ها در جشنواره جابر بیشتر بوده است گفت: ۶۴ درصد شرکت کنندگان دختر و ۳۶ درصد شرکت کنندگان پسر بودند ۱۵۰ معلم راهنما داشتیم که ۲۰۶ هزار دانش‌آموز شرکت کننده را راهبری کردند که امروز از برگزیدگان آن‌ها تقدیر می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: