کد خبر: ۸۷۲۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
تعداد بازدید: ۴۲۰
رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور این کشور بر اساس نتایج انتخابات آغاز شده است.

آغاز تخصیص آرای الکترال در آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از  فارس: رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند روند رأی‌دهی در مجمع گزینندگان آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور این کشور آغاز شده است.

۵۳۸ نماینده موسوم به «گزیننده‌های رئیس‌جمهور» با شرکت در جلساتی در ایالت‌های خود رأیشان را بر اساس نتایج آرای مردمی به یکی از دو نامزد انتخابات خواهند داد.

اولین ایالت‌هایی که رأی‌گیری در آنها از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز شده «ایندیانا»، «نیوهمپشایر»، «تنسی» و «ورمونت» هستند.

بر اساس نتایج انتخابات آمریکا انتظار می‌رود ۷ رأی الکترال ایالت‌های ورمونت و نیوهمپشایر به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و ۲۲ رأی الکترال ایندیانا و تنسی به ترامپ اختصاص یابد.

انتخاب رئیس‌جمهور [در آمریکا] فرایند پیچیده‌ای دارد چون این سیستم به گونه‌ای طراحی نشده که مستقیماً دموکراتیک باشد. در قانون اساسی آمریکا تصریح شده ایالت‌ها باید افرادی موسوم به «الکتور» (گزیننده) را انتخاب کنند؛ این گزیننده‌ها سپس در جلسه‌ای به نامزدی که آرای مردمی را به دست آورده رأی می‌دهند و او را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: