کد خبر: ۸۷۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
تعداد بازدید: ۴۳۱
مجموعه «بچه محل» با قصه ای درباره افراد کم توان جسمی به مساله مناسب سازی معابر شهری و فرهنگسازی در جامعه برای تسهیل امور ساختاری این قشر پرداخته است.
حمایت «بچه‌محل» از افراد کم‌توان و ناتوان جسمیبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر: مجموعه «بچه محل» با قصه ای درباره افراد کم توان جسمی به مساله مناسب سازی معابر شهری و فرهنگسازی در جامعه برای تسهیل امور ساختاری این قشر پرداخته است.
 
 
 
 به نقل از روابط عمومی مجموعه، «بچه‌محل» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجانزاده با پیشگامی در راستای فرهنگ مناسب‌سازی جامعه برای افراد کم‌توان و ناتوان جسمی گام برداشته است. این قسمت از مجموعه تلویزیونی «بچه محل» با پرداختن به افراد کم توان جسمی روز گذشته ۲۳ آذر روی آنتن شبکه دو سیما رفت.
 
حضور هر روزه ما در جامعه و بهره‌گیری از خدمات شهری با برخورداری از سلامت جسمانی و توانمندی بدنی، مساله‌ای است که شاید به‌عنوان یک مزیت اجتماعی آنچنان به چشم نیاید و به راحتی از کنار آن عبور کنیم، در حالی که اگر یک روز خود را در جایگاه ناتوانان و کم‌توانان جسمی بگذاریم، متوجه دشواری‌های حضور آنها در شهر و جامعه می‌شویم.
 
مناسب‌سازی جامعه برای این افراد یکی از مباحث مهم در زمینه توانبخشی اجتماعی است که زمینه خودکفایی، کاهش مشکلات روزمره و سلامت روانی آنها را فراهم می‌کند و نقش و فعالیت آنها در جامعه را گسترش می‌دهد.
 
مجموعه تلویزیونی «بچه‌محل» در این زمینه پیشگام شده و با طراحیِ داستانی و کمک گرفتن از کاراکترهای مجموعه، به مبحث مناسب‌سازی جامعه برای افراد کم‌توان و ناتوان جسمی پرداخته است.
 
این برنامه پیش از این نیز به طرح مشکلات و راهکارهایی در زمینه تجهیزات و امکانات مورد استفاده در جامعه از جمله معابر، ایستگاه اتوبوس، تلفن عمومی، سطل زباله و صندوق پست، آب خوری و در نهایت علائم شهری و نورپردازی شناسایی و ... پرداخته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: