کد خبر: ۸۷۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳
تعداد بازدید: ۶۴۳
چین که واکسن های ساخت خود برای ویروس کرونا را بزودی به تولید انبوه می رساند اعلام کرده است تا یک ماه دیگر ۶۰۰ میلیون دوز از این واکسن ها آماده مصرف خواهد شد.

آمادگی چین برای تولید انبوه واکسن‌های کرونابه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا: چین که واکسن های ساخت خود برای ویروس کرونا را بزودی به تولید انبوه می رساند اعلام کرده است تا یک ماه دیگر ۶۰۰ میلیون دوز از این واکسن ها آماده مصرف خواهد شد.

در حال حاضر چین بیش از سه واکسن کووید ۱۹ را در مراحل مختلف آزمایش های بالینی نهایی دارد و این کشور هم اکنون در اوج تولید انبوه و تلقیح واکسن قرار دارد این در حالی است که به دلیل شیوع پراکنده ویروس کرونا در برخی از شهرهای مهم نظیر شانگهای و تیانجین در شرق و شمال کشور، چین در تلاش است تا زنجیره های عفونت را نیز نابود کند.

آخرین نشانه تسریع در تولید و ایمن سازی واکسن، برنامه های موسسه چینی «سان» است این موسسه مجموعه ای از موسسات تحقیقاتی، شرکت های دارویی، خطوط تولید و کارشناسان صنعت واکسن سازی در پکن است که روی تولید انواع واکسن و عرضه آن به بازار متمرکز شده است.

 

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین به نقل از این موسسه آورده است: پیش بینی می شود که "یک تغییر سریع" در کار تنظیم و عرضه واکسن در بازار انجام شود به نحوی که واکسن در شهرهای مختلف در اختیار نهادهای ذی ربط بهداشتی قرار گیرد.

گزارش این خبرگزاری حاکی است که دسته اول واکسن های تولیدی برای مراکز درمانی خط مقدم و ایستگاه های بازرسی مرزی مورد مصرف قرار خواهد گرفت و در پایان سال یعنی تا یک ماه دیگر همه کارکنان بخش های پزشکی، افسران مهاجرت و گمرک و سایر پرسنل ضروری در سراسر کشور در "برنامه واکسیناسیون اضطراری اما داوطلبانه" قرار می گیرند.

همچنین مجمع تولیدکننده دارو در چین در بیانیه ای آورده است که از هم اکنون درخواست های مربوط به واکسن را برای ورود به بازار به مقامات ارائه کرده است از سوی دیگر «لیو جینگجن» رییس شرکت سینوفارم از تولید کنندگان واکسن نیز قول داده است تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، این گروه می تواند ۱۰۰ میلیون دوز را آماده عرضه کند و این رقم را تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی به یک میلیارد دوز برساند.

روزنامه گلوبال تایمز از ارگان های حزب حاکم چین هم می نویسد: بر اساس اعلام مقامات کمیسیون بهداشت ملی، ۶۰۰ میلیون دوز واکسن - معادل نیمی از جمعیت چین - تا پایان سال آماده خواهد شد.

اولین واکسن های کووید تولیدی چین مطمئناً متعلق به موسسه سینوفارم (SinoPharm) خواهد بود و برای اطمینان از محافظت بهتر افراد واکسینه شده ، افراد بیش از یک دوز نیاز خواهند داشت.

کارشناسان بر این باورند که در مجموع همه دولت ها نه فقط چین، سفارش های عظیمی به تولیدکنندگان دارو می دهند بی آنکه بدانند این واکسن ها تا چه حد موثر هستند اما با گذشت زمان، واکسن های بهتری تولید می شود و چین نیز واکسن های دیگر تولید شده با فناوری های پیشرفته را آزمایش خواهد کرد.

پیش بینی شده است که چین همگام با واکسیناسیون گسترده در داخل کشور بسته های واکسن اهدایی را در اختیار تعدادی از کشورها در قاره های آسیا و آفریقا قرار خواهد داد.

همچنین یک واکسن ناقل آدنوویروس نیز در آخرین مرحله آزمایش در چین است این واکسن را تیمی از آکادمی علوم نظامی ارتش آزادیبخش خلق با همکاری موسسه کانسینو بیولوژیک (CanSino Biologics) ساخته اند.

رئیس این طرح، سرلشکر «چن وی» است که در سال جاری میلادی به دلیل تلاش هایش برای مهار ویروس کرونا در چین از سوی «شی جین پینگ» رییس جمهور چین در پکن مورد تقدیر قرار گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: