کد خبر: ۸۷۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹
تعداد بازدید: ۵۵۰
گزارش تلویزیون ژاپن حاکی است محققان این کشور دریافته اند که در بدن افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند دستکم تا ۶ ماه پس از ابتلا آنتی بادی وجود دارد.

محققان ژاپنی: آنتی بادی کرونا احتمالا تا ۶ ماه در بدن باقی می‌ماندگزارش تلویزیون ژاپن حاکی است محققان این کشور دریافته اند که در بدن افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند دستکم تا ۶ ماه پس از ابتلا آنتی بادی وجود دارد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، "ان. اچ. کی" روز پنجشنبه گزارش کرد: دانشگاه شهر یوکوهاما و موسسات دیگر ۳۷۶ فرد ۲۰ تا ۷۹ ساله که بین ماه های فوریه تا مه /بهمن ۱۳۹۸ تا اردیبهشت ۱۳۹۹/ به ویروس کرونا مبتلا شده بودند را مورد مطالعه قرار داده و نمونه های خونی که ۶ ماه پس از ابتلا از این افراد گرفته شده بود را تحلیل کردند.

این محققان دریافتند که در دستگاه ایمنی ۹۷ درصد افرادی که علائمی نداشته و یا دارای علائم خفیف بودند و ۱۰۰ درصد افرادی که علائم متوسط یا شدید داشتند آنتی بادی خنثی کننده وجود دارد.

آنتی بادی نوعی پروتئین است که پس از ابتلاء فرد به بیماری در بدن تولید می شود. باور این است که آنتی بادی فعالیت ویروس را تضعیف کرده و از مبتلا شدن دوباره جلوگیری می کند.

محققان می گویند، احتمالا در بدن افرادی که هنگام ابتلا علائم شدیدتری دارند آنتی بادی قوی تری تولید می شود.

این تحقیق گسترده نشان می دهد، افرادی که در بدنشان آنتی بادی تولید شده دستکم تا ۶ ماه، کمتر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شوند.

محققان می گویند، این یافته ها برای سازندگان واکسن کرونا خبر خوبی خواهد بود آنها همچنین می گویند که ۶ ماه دیگر یک تحقیق تکمیلی در این مورد انجام خواهند داد.

کرونا تا کنون در ژاپن ۱۵۱ هزار و ۷۴۲ تن را مبتلا کرده و دو هزار و ۱۹۳ تن را هم به کام مرگ فرستاده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: