کد خبر: ۸۷۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۳۶۸
رئیس دفتر رئیس‌جمهور روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه را خوب توصیف و بر توسعه بیش از پیش روابط در زمینه همکاری های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

با تلاش کمیسیون مشترک اقتصادی، روابط دو کشور به الگویی در منطقه تبدیل شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمود واعظی در تماس تلفنی با لطفی الوان وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه، ضمن تبریک این انتصاب به وی، ابراز امیدواری کرد که در دوره فعالیت ایشان، همکاری های تهران و آنکار تداوم داشته و دو کشور همکاری های خود را در زمینه های مختلف توسعه و گسترش دهند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و همکاری های تجاری و تبادل کالا بین دو کشور، گفت: با استفاده از شرایط جدید بین المللی و رفع موانع برای همکاری های اقتصادی و تجاری بین کشورها، روابط دو کشور می تواند بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد و با توجه به اینکه بخش خصوصی ایران و ترکیه نقش موثری در گسترش روابط تجاری و اقتصادی داشته‌اند، لازم است از سرمایه گذاری های بخش خصوصی دو کشور هر چه بیشتر حمایت شود. 

واعظی همچنین با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه کمیسیون های مشترک اقتصادی دو کشور در بهبود روابط اقتصادی، گفت: با تلاش کمیسیون مشترک اقتصادی ، روابط ایران و ترکیه می تواند و باید به الگویی از روابط دو کشور همسایه و دوست در منطقه تبدیل شود.

 وزیر جدید دارایی و خزانه داری ترکیه نیز در این تماس تلفنی ، ایران را کشور دوست وبرادر ترکیه دانست و روابط دو کشور را بسیار خوب و رو به توسعه دانست.

"لطفی الوان" با بیان اینکه در مسئولیت جدید همه تلاش خود را برای توسعه و تعمیق روابط اقتصادی و تجاری ترکیه و ایران انجام خواهد داد، با تغییر شرایط بین المللی ، زمینه توسعه و تعمیق همکاری های تجاری و اقتصادی فراهم شده است.

وزیر جدید دارایی و خزانه داریی ترکیه ابراز امیدواری کرد با بهبود شرایط کشورها از نظر شیوع ویروس کرونا ، روابط تجاری و کالایی دو کشور در طریق مرزهای زمینی و هوایی به سرعت به وضعیت قبل بازگردد و دو کشور بتوانند از همه ظرفیت های موجود همکاری استفاده کنند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: