کد خبر: ۸۷۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
تعداد بازدید: ۱۷۰
عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برنامه "یه روز تازه":
عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در برنامه "یه روز تازه" شبکه پنج سیما پیرامون پیامدهای سیاسی شهادت شهید محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان مطالبی را عنوان کرد.

پاسخ ایران به ترور شهید فخری‌زاده، ترکیبی از اقدامات مختلف خواهد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، ابوالفضل ظهره‌وند در برنامه "یه روز تازه" تحلیل خود از شهادت شهید فخری‌زاده را اینگونه بیان کرد: ترور یک موضوع یا اختلافی با غرب است یا یک تعارض هویتی؛ اگر موضوع اختلافی باشد که اصلا نمی‌تواند ترور محسوب شود به طوریکه مسئول سیاست خارجه اروپا آن را جنایت می‌نامد. بنابراین می‌توان گفت که یک تعارض هویتی است. امروز هویت‌ها بسیار مسئله مهمی هستند، اگر غرب و یا ایالات متحده دچار مشکل شده‌اند چون هویت خود را از دست داده‌اند و در مقابل یک هویت انقلابی اسلامی داریم که خار چشم دشمنان است.

وی افزود: دانشمندان متعلق به همه جهان هستند، اسم آقای فخری‌زاده را حتی بیشتر مردم ایران هم نشنیده بودند در صورتی که نتانیاهو در سال ۹۷ به اسم او اشاره می‌کند. این صهیونیست گفته بود که اگر می‌خواهید دانش را در ایران متوقف کنید، دانشمندانشان را از بین ببرید. قطعا آقای فخری‌زاده، فخری‌زاده‌های بسیاری را تربیت کرده است که این نفوذ عامل نگرانی دشمنان است. اما ما افتخار می‌کنیم که این شخصیت‌های گمنام اما فعال؛ کشور را در دنیا سرآمد می‌کنند.

سفیر پیشین ایران در ایتالیا و افغانستان عنوان کرد: تیم بایدن ۲ هفته پیش سفری به منطقه داشتند و با نتانیاهو و صهیونیست‌ها دیدار کردند، بعد از این سفر، ۲ هواپیمای B۵۲ به منطقه گسیل کردند، من بین این سفر، انتقال هواپیما و شهادت شهید فخری‌زاده ارتباط می‌بینم که باید مورد توجه قرار دارد. زیرا دشمن در این فکر بوده که الان ترامپ در حال خروج است، بایدن نیامده پس می‌توانیم در این مدت کاری کنیم که ایران باتوجه به دوگانگی‌هایی که در کشور دارد مجبور باشد که سر میز مذاکره بنشیند.

ظهره‌وند ادامه داد: این ترورها هر بار حقانیت ما را به دیگران و خودمان اثبات کرده است. چند روز پیش یک تحلیلگر درباره حفره حفاظتی صحبت کرده بود که من آن را تایید نمی‌کنم. باید ادراک طرف مقابل با اقدامش به جایی برسد که بداند ترور دیگر پاسخگو نیست.

این کارشناس سیاسی درباره پاسخ ایران به این اقدام گفت: این پاسخ ترکیبی از اقدامات است. باید صبوری کرد. مجلس دیروز طرحی را ارائه داد که به نظرم این طرح پاسخ مناسبی به این اقدام خواهد بود.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: