کد خبر: ۸۷۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
تعداد بازدید: ۲۰۷
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مشکل اصلی فوتبال ایران حق پخش تلویزیونی با برآورد ۱۵۰ میلیون دلاری است، گفت: مگر فوتبالِ مستقل چین مقابل حزب کمونیست ایستاد؟

فوتبال کشورهای کمونیستی هم مستقل است/ با حق پخش به آسمان می‌رویم!به گزارش خبرداغ، محمود اسلامیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال در تاریخ ۸ آذر برای تصویب اساسنامه این فدراسیون، گفت: بحث اصلی فیفا بود که خوشبختانه توانستیم با فیفا به توافق برسیم. بعد از تصویب اساسنامه هم طبق زمانبندی، انتخابات ریاست فدراسیون را برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دولت و مجلس با تعریف جدید فدراسیون فوتبال (نهاد غیر دولتی، غیر انتفاعی و مستقل) موافقت می‌کند؟ تاکید کرد: این دیگر دست آقایان است. فیفا نزدیک به ۲۰۹ عضو دارد که همه این را پذیرفته‌اند. چیز بدی هم نیست. از اینکه اصرار داریم همه چیز در مملکت مثل اقتصاد، هنر، رسانه، ورزش و … دولتی باشد چه خیری دیده‌ایم؟

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: حتی کشورهای کمونیست مثل چین، روسیه و بعضی از کشورهای شرق اروپا هم الان ۳۰ سال است که از فوتبال دولتی دست برداشته‌اند. باید به این باور برسیم که دولتی بودن امتیاز نیست.

اسلامیان خاطرنشان کرد: معنای غیر دولتی بودن یک فدراسیون این نیست که خارج از قوانین کشور کار کند. فدراسیون‌ها هم مثل بعضی از نهادهای دیگر مثل نظام پزشکی مستقل هستند ولی در خدمت منافع کشور کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال از اوایل انقلاب تا زمان ریاست علی کفاشیان ۱۵ رئیس به خودش دیده بود، تاکید کرد: با این همه تغییر در یک فدراسیون چطور می‌شود به کار ادامه داد؟ خوشبختانه بعد از کفاشیان دو رئیس انتخاب شدند. ما در این مدت موفقیت‌های زیادی به دست آوردیم؛ دو بار به جام جهانی صعود کردیم و در بخش بانوان، فوتسال و فوتبال ساحلی عناوین خوبی به دست آوردیم. اینها حاصل ثبات در مدیریت فدراسیون فوتبال است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار مهر، یادآور شد: با این همه، مشکل اصلی فوتبال ما اقتصاد آن است. تا بحث حق پخش تلویزیونی حل نشود، چه دولتی چه خصوصی فوتبال ما آماتور خواهد بود و باشگاه‌ها و تیم ملی درگیر هستند. شاید فوتبال ما ۱۰ مشکل داشته باشد ولی باید به مشکل اصلی که در حال حاضر حق پخش است بپردازیم.

اسلامیان افزود: مشکل فوتبال ایران دو چیز است؛ اول اساسنامه که با حمایت دولت و مجلس حل می‌شود. دوم حق پخش و بحث اقتصادی است. اگر حق پخش را بدهند، فوتبال ایران به آسمان می‌رود. در غیر این صورت هرکسی مدیر شود، وضعیت همین است. الان پیشکسوتان و مدیران فوتبال صبح تا شب به هم حمله می‌کنند و درگیر هستند در حالی که مشکل فوتبال چیز دیگری است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره مشکلات فرهنگی فوتبال و بیانیه نویسی و مصاحبه باشگاه‌ها، مدیران و مربیان گفت: این مشکل مختص فوتبال نیست و کل کشور را شامل می‌شود. شما مجلس را ببینید. بخش‌های دیگر جامعه را نگاه کنید. به جای اینکه فکر کنیم و ببینیم مشکل کجاست، صبح تا شب به هم حمله می‌کنیم.

اسلامیان تصریح کرد: حق پخش فوتبال امارات ۱۰۰ میلیون دلار و حق پخش عربستان ۱۲۰ میلیون دلار است. برآورد فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از حق پخش فوتبال ایران ۱۵۰ میلیون دلار است. وقتی این پول را نمی‌دهند باید چه کار کرد؟ ما هم به جای فکر کردن به مشکلات اصلی فوتبال، صبح تا شب همدیگر را می زنیم. این هنر نیست.

وی گفت: شما ۱۰۰ کارشناس فوتبال از سراسر دنیا هم بیاورید تا مشکل فوتبال ایران را تحلیل کنند، یقیناً می‌گویند مشکل اصلی اقتصادی و مالی است؛ در حالی که حتی یک ریال حق پخش فوتبال را نمی‌دهند.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: خدا پدر آقای ضرغامی (رئیس سابق سازمان صدا و سیما) را بیامرزد که حداقل یک مقدار از حق پخش را پرداخت می‌کرد اما بعد از روی کار آمدن آقای سرافراز، حق پخش تعطیل شد. البته می دانم که در نهایت مشکل حق پخش حل می‌شود؛ یعنی زمانی که فوتبال ایران زمین بخورد اما الان و قبل از زمین خوردن چرا مشکل را حل نکنیم؟ وقتی تمام دنیا حق پخش فوتبال می‌گیرد، چرا ما نگیریم؟

اسلامیان در بخش دیگری از اظهاراتش به یک برنامه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: یکی مثل عادل فردوسی پور را حذف می‌کنند و یک بچه را به جایش می‌گذراند. ما کم مشکل داریم؟ کم اعصاب و روان مردم به هم ریخته است که حالا یک نفر مثل ایشان می‌آید و او هم شب تا صبح اعصاب مردم را به می‌ریزد.

وی یادآور شد: مسئله اصلی حق پخش است. اگر اساسنامه فدراسیون هم تصویب شود اما گردش مالی مثبت نباشد، فایده‌ای ندارد. خواهشم از مدیران و پیشکسوتان فوتبال این است که بدانند مشکل فوتبال اقتصاد است و همه باید کمک کنیم تا حق پخش را از صدا و سیما بگیریم.

اسلامیان در پاسخ به این سئوال که آیا فدراسیون فوتبال برای تصویب اساسنامه با دولت لابی کرده است؟ اظهار کرد: ما نظرخواهی کردیم و حتی به وزیر ورزش نامه زدیم. اعلام کردیم هرچه شما و دولت بگویید. آنها موافقت کردند. بدون نظر دولت و سرخود این کار را نمی‌کنیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان در خصوص اینکه ممکن است مجلس اساسنامه را تصویب نکند، گفت: ما یک تکلیف داریم و آنها هم یک تکلیف دیگر. متاسفانه در خیلی از مسائل سر بدیهیات با هم جنگ داریم. مستقل شدن یک فدراسیون به معنای مقابله آن با دولت یا نظام حاکم نیست. آیا فوتبال چین که مستقل شده است، جلوی حزب کمونیست ایستاده است؟ به نظرم ما از کمونیست‌ها هم کمونیست‌تر شده‌ایم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: