کد خبر: ۸۶۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸
تعداد بازدید: ۲۱۶
مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: چه در زمان شیوع کرونا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت دارد و چه در شرایط عادی، دفاتر ثبت ازدواج مجاز به برگزاری هیچ مجلس و مهمانی نیستند و در این دفاتر، فقط باید واقعه ازدواج ثبت شود.

برگزاری مهمانی توسط دفاتر ثبت ازدواج ممنوع!به گزارش خبرداغ ، غلامرضا کیانی مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار گزارشی از برگزاری مراسم‌های ازدواج از سوی یک دفترخانه در منطقه مرزداران تهران و برخی موارد مشابه، گفت: در حیطه تکالیفی که برعهده سازمان قرار دارد یک هیئت بازرسی به این دفترخانه اعزام شد و مواردی که تخلف محسوب می‌شدند چه از نظر ظاهر دفاتر که برگزاری مجالس بود و چه از نظر تنظیم اسناد را ثبت کردند. گزارش تخلفات روز بعد از این بازرسی آماده شد و در راستای ماده ۳۲ قانون دفاتر به دادسرای انتظامی سردفتران ارجاع شد.

وی افزود: این پرونده در حال حاضر در ردیف رسیدگی دادسرا است و نسبت به موارد تخلف رای صادر خواهد شد و اگر دادگاه به این نتیجه برسد که وضعیت تخلف شدید است و نیاز به اعمال ماده ۴۲ قانون باشد، تقاضای اعمال این ماده انجام می‌شود.

کیانی با بیان این‌که دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق مانند واحدهای صنفی بسته نمی‌شوند، گفت: برای رسیدگی به تخلفات، شخص سردفتر را مجازات می‌کنیم و اگر بحث سلب صلاحیت از دفتردار یا انفصال از خدمت مطرح باشد دفترخانه تخت کفالت شخص دیگری قرار می‌گیرد و دفترخانه به کار خود ادامه می‌دهد.

 

وی در ارتباط با مجاز بودن دفاتر ثبت ازدواج به برگزاری مهمانی نیز گفت: دفاتر به هیچ عنوان مجاز به برگزاری مهمانی نیستند فقط طبق بخشنامه‌ی سازمان می‌توانند یک سفره عقد متعارف با رعایت شئونات اسلامی داشته باشند و جدا از بحث کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دفاتری که سالن برگزاری مهمانی داشته باشند و مراسمی برگزار کنند به نحو شدید برخورد خواهد شد.

مدیر کل امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد: وظیفه دفاتر ثبت ازدواج فقط ثبت واقعه ازدواج است و داشتن سالن عقد خلاف قانون و مقررات است.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: