کد خبر: ۸۶۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
تعداد بازدید: ۱۶۱
نشریه «فارین پالسی» از تصمیم رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا برای معرفی انصارالله یمن به عنوان گروه تروریستی، طی چند هفته باقی‌مانده از دولت وی خبر داد.

ترامپ پیش از ترک کاخ سفید، انصارالله را سازمان‌ تروریستی اعلام می‌کندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نشریه «فارین پالسی» از تصمیم رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا برای معرفی انصارالله یمن به عنوان گروه تروریستی، طی چند هفته باقی‌مانده از دولت وی خبر داد.

چند منبع دیپلماتیک در این‌باره گفتند که دولت ترامپ آماده است پیش از ژانویه ۲۰۲۱ میلادی، اقدام علیه انصارالله را اجرایی کند.

بر اساس این گزارش، تروریست معرفی کردن انصارالله یمن با موضع نهادهای امدادرسانی مغایر بوده و در عمل بخشی از کمپین فشار بر ایران و مانع‌تراشی برای دولت آینده است.

در ادامه آمده است که این تصمیم ترامپ می‌تواند در روند تلاش‌های بین‌المللی برای ارسال کمک‌ها به یمن ایجاد اختلال کرده و باعث توقف تلاش‌های صلح طلبانه سازمان ملل برای میانجی‌گری میان انصارالله و دولت مستعفی یمن شود.

سازمان ملل متحد و سازمان‌های امدادی بین‌المللی برای منصرف کردن دولت آمریکا از این تصمیم تلاش کرده‌اند ولی برنامه واشنگتن که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک اجرایی شود، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا را در آستانه سفر به سرزمین‌های اشغالی، عربستان و امارات در موضع پیروزی قرار می‌دهد.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، آنها از مدت‌ها قبل در این راستا تلاش می‌کنند، اما پمپئو خواستار تسریع این روند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: