کد خبر: ۸۶۸۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۴
رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان گفت که به‌رغم برخی فراز و نشیب‌ها در روابط ریاض و واشنگتن، روابط راهبردی دو طرف با توجه به منافع و چالش‌های مشترک به ویژه در سایه سیاست‌های منطقه‌ای ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

روابط واشنگتن و ریاض برای مقابله با ایران، نزدیک خواهد ماندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، «ترکی الفیصل» رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه خبری «اسکای نیوز»، در خصوص تاثیر پیروزی «جو بایدن» کاندیدای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روی منطقه، گفت که به‌رغم برخی فراز و نشیب ها در روابط ریاض و واشنگتن، روابط راهبردی دو طرف با توجه به منافع و چالش‌های مشترک به ویژه در سایه سیاست‌های منطقه‌ای ایران به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر این‌که عربستان بزرگ‌ترین شریک راهبردی آمریکا در منطقه است، گفت که بایدن منافع ایالات متحده در منطقه را فراموش نمی‌کند.

الفیصل گفت که عربستان نخستین میزبان ائتلاف مقابله با داعش در منطقه در سال ۲۰۱۴ بود و ما با تمامی دولت‌های آمریکا صرف‌نظر از دموکرات یا جمهوری‌خواه، روابط دیپلماتیک خوبی داریم.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: