کد خبر: ۸۶۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
تعداد بازدید: ۲۴۵
گزارش « نیم‌نگاهی به شاخص‌های توسعه استان لرستان» از سوی معاونت امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، منتشر شد.

وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی منتشر کرد؛ گزارش به گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، این گزارش در صدد است که ابتدا مروری بر مهم‌ترین شاخص‌های توسعه استان در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی داشته باشد و سپس با شناسایی مهم‌ترین مسائل و همچنین ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری، مجموعه اقدامات برون رفت از وضعیت فعلی را بررسی کند.

در بخشی از این گزارش، شاخص‌های جمعیتی-اجتماعی استان لرستان برای شناخت دقیق‌تر این حوزه ، نظیر رشد جمعیت و مقایسه آن با کشور، نرخ شهرنشینی، مهاجرت و ... مورد تحلیل قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است: شاخص محیط عمومی کسب و کار در استان لرستان در سال 1398 مقدار 6.13 و رتبه 22 در میان استان‌های کشور بوده در حالیکه که این شاخص در کشور در همان سال، 5.99 ارزیابی شده است.

در فصل نخست این گزارش، مهم‌ترین شاخص‌های توسعه استان و شهرستان‌ها با هدف بررسی مهم‌ترین ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی استان و همچنین مشکلات و مسائل آن برای ارائه راه‌حل‌ها و رفع موانع و بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی آمده است.

مسائل و مشکلات استان در هشت حوزه‌ی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شامل؛ رفاه اجتماعی و بهزیستی، کارآفرینی و اشتغال، روابط کار، بهداشت و درمان و تامین اجتماعی، صندوق بیمه روستاییان و عشایر، آموزش فنی و حرفه‌ای و تعاون و مسائل بزرگ بنگاه‌ها و اقدامات در حال اجرا و آتی، ارائه شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی مهم در استان لرستان است که برخی ویژگی‌های آنها در این گزارش، بررسی شده است.

برای مشاهده کامل گزارش کلیک کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: