کد خبر: ۸۶۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
تعداد بازدید: ۲۰۶
روحانی:
رییس جمهور گفت: امروز شاهد این بودیم که ۱۵۵۰ پروژه آموزشی و تربیتی در یک روز افتتاح شد، که به معنای اهتمام دولت به مسأله آموزش و پرورش است؛ اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان دولت برای زیربنای آموزش و توسعه و کیفیت آن تخصیص می‌دهد، به معنای این است که دولت اهمیت خاصی را برای آموزش و پروش قائل است.

دولت روزانه ۸.۵ میلیارد تومان برای زیربنای آموزش، توسعه و کیفیت آن تخصیص داده است/ دنیا فهمیده که فشار‌ حداکثری جواب نمی‌دهدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از ۱۵۵۰ طرح آموزشی، تربیتی و رفاهی در کشور، اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح‌های مهم در بخش آموزش و بخش سلامت بودیم یعنی هم آموزش عمومی و هم آموزش بخش پزشکی، افتتاح امروز ما از لحاظ فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و همه ما می‌دانیم که پیشرفت، توسعه، استقلال و امنیت ملی کشور در سایه آموزش فرزندان ما است.

وی افزود: فرزندان ما در کلاس‌های درس باید علم، مهارت را بیاموزند و مسیرهای اخلاق و تربیت قرار بگیرند و با فرهنگ ملی و دینی آشنا شوند و این مدرسه است که انسان فعال، مسئول آینده کشور ما را می‌سازد.

رییس جمهور گفت: معلمان ما نقش بسیار مهمی دارند و دانش آموزان ما در دوران تحصیلشان یک تحول بزرگ در زندگیشان اتفاق می‌افتد.

روحانی بیان کرد: امروز شاهد این بودیم که ۱۵۵۰ پروژه آموزشی و تربیتی در یک روز افتتاح شد، که به معنای اهتمام دولت به مسأله آموزش و پرورش است؛ اینکه وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که روزانه حدود ۸.۵ میلیارد تومان دولت برای زیربنای آموزش و توسعه و کیفیت آن تخصیص می‌دهد، به معنای این است که دولت اهمیت خاصی را برای آموزش و پروش قائل است.

رییس دولت دوازدهم گفت: اینکه مدرسه خشتی و‌ گلی تمام شده و روزانه ۲۷ کلاس درس‌آغاز‌ به کار می‌کند همه اینها به این معناست که آموزش و پرورش، علم و فرهنگ برای ما بسیار مهم است و دولت اهتمام ویژه‌ای را برای این کار گذاشته است؛ حتی اعلام شده که در زمینه رفاهی ما از ۱۸۰ مرکز رفاهی به ۴۰۴ مرکز رفاهی رسیدیم یعنی در  طول این هفت سال مراکز رفاهی بیش از دو برابر رشد داسته است و به معنای این است که ما به روحیه و نشاط عزیزانمان در آموزش و پرورش اهمیت می‌دهیم.

وی ادامه داد: مردم آگاه هستند که ما تلاش فراوانی برای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان انجام دادیم و بخش بزرگی از این کارها در همین سال‌های اخیر انجام شده است، اینکه حقوق معلمان در این هفت سال به چهار‌ برابر افزایش یافته، نشان می‌دهد که ما به این مسأله واقف هستیم که آموزش و پرورش بسیار مهم است؛ البته معلمان همیشه با عشق به کشور و تربیت فرزندان این مرز و بوم کار کرده‌اند.

 حجت‌الاسلام روحانی اظهار‌ کرد: امروز در آموزش و پرورش، عدالت برای ما بسیار مهم است یعنی در سراسر کشور همه باید از آموزش یکسان عمومی مجانی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش، فرهنگ یکپارچه را می‌سازد، اگر آموزش و‌ پرورش عمومی نبود، توحید و وحدت فرهنگی نداشتیم.

رییس جمهور گفت: تحولی که من از اول دولت به آن اهتمام می‌ورزیدم، این بود که مدارس را از آموزش حافظه محور باید به آموزش پژوهش محور و تحقیق محور تبدیل کنیم یعنی دانش‌آموزان از کلاس سوم و چهارم محقق بار بیایند.

وی با اشاره به فضای جدید دیجیتالی نیز بیان کرد: باید سواد دیجیتالی را در مدارس به دانش‌آموزان آموزش دهیم و شاهد توسعه آن باشیم.

روحانی اظهار کرد: سلامت از افتخارات بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم است؛ تحولی که دولت در سلامت در سراسر کشور به وجود آورده است، یکی از افتخارات بزرگ این دولت است؛ ما از سال ۱۳۹۳ طرح تحول سلامت را شروع کردیم و قدم به قدم پیش بردیم و امروز شاهد بودید که حدود ۸۱۶ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و تا اردیبهشت ماه نیز حدود ۱۱ هزار تخت بیمارستانی تکمیل و‌ افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کل دولت یازدهم و دوازدهم با توجه به بازسازی‌های اصلی که ما در برخی از مراکز پزشکی انجام دادیم، بیش از دو برابر کل تخت‌های بیمارستانی تاریخ ایران دولت یازدهم و دوازدهم انجام داده است که این کار بسیار عظیم و بزرگی است که انجام گرفته است.

رییس دولت گفت: البته تشکر ویژه‌ای از پزشکان کنیم، امروز یکی از افتخارات ما این است که در دانش پزشکی و در اقدامات پزشکی ما از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم، بسیاری از افراد از کشورهای پیشرفته برای عمل جراحی به ایران می‌آیند.

وی ادامه داد: در خصوص کرونا که روزهای سختی بر مردم و کادر درمان گذشت، کار بسیار عظیمی از مدیریت وزارتخانه گرفته تا تک تک بیمارستان‌های کشور صورت گرفت. بخش بزرگی از بهبود یافتگان کرونا در سایه ایثار و قداکاری پزشکان و پرستاران است، از کادر درمان تشکر می‌کنم و در برابر آنها تواضع می‌کنم و به شهدای آنها درود می‌فرستم؛ ان‌شاالله به کمک و‌ یاری یکدیگر از کووید ۱۹ عبور خواهیم کرد و هم با وحدت و انسجام و هدایت رهبری با از تحریم عبور خواهیم کرد؛ همه علامت‌ها و نشانه‌ها نشانگر این است که دنیا پی‌برده است که فشار‌ حداکثری جواب نمی‌دهد و مردم عزیز و بزرگ ما در سایه استقامت و ایستادگی‌شان، ان‌شاالله کام شیرین تلاش‌های خود را شاهد خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: