کد خبر: ۸۶۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
تعداد بازدید: ۲۳۵
شمار قربانیان کروناویروس در فارس بار دیگر افزایش یافت تا با رسیدن به عدد ۵۷ نفر در یک روز، رکوردی دیگر ثبت شود و تلخکامی مردم تداوم داشته باشد.

سیاهترین روز فارس رقم خورد/ کرونا ۵۷ نفر را کشت!به گزارش خبرداغ ، دوشنبه ۱۹ آبان به عنوان سیاهترین روز استان فارس به لحاظ تعداد جان باختگان بیماری کرونا در حالی ثبت شد که شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها از ۱۷۰۰ نفر و عدد بیماران با وضعیت وخیم از ۲۰۰ نفر عبور کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دوشنبه ۱۹ آبان در جلسه ارائه آخرین آمار وضعیت کرونا در فارس، گفت: روزهای تلخی را پشت سر می‌گذاریم، طی ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن ۵۷ نفر دیگر، عدد قربانیان به ۱۷۳۵ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی از افزایش آمار مبتلایان استان از مرز ۱۰۵ هزار بیمار خبر داد و افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس تا امروز نوزدهم آبان، ۴۰۵هزار و ۲۳۸ مورد تست تشخیصی کروناویروس در استان انجام شده و تاکنون ۱۰۵ هزار و ۵۹۵ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

او همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان های استان برای پذیرش بیماران مشکوک و علامت دار و بستری هزار و ۷۴۱ بیمار در حال حاضر، گفت: از این تعداد ۲۵۲ بیمار در وضعیت وخیم بوده و در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت دانشگاه، مجموع بهبودیافتگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند را نیز ۸۹هزار و ۷۷۳ نفر اعلام و ابراز امیدواری کرد دیگر بیماران نیز به زودی سلامتی خود را بازیابند.

۷۵درصد مبتلایان فارس در گروه سنی زیر ۵۰ سال

او با بیان اینکه ۷۵ درصد مبتلایان در استان را گروه سنی زیر ۵۰ سال تشکیل می‌دهند، افزود: آمارهای موجود برخلاف این تصور غلط است که افراد جوان دچار این بیماری نمی شوند یا جان خود را از دست نمی دهند، هم اکنون ۱۵ درصد جانباختگان این بیماری در استان فارس زیر ۵۰ ساله‌ها هستند.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم اکنون میانگین سنی مبتلایان در فارس، ۴۱ سال و میانگین سنی جانباختگان نیز ۶۷ سال است که این محدوده سنی نسبت به اوایل شیوع بیماری کاهش داشته است.

همتی با ابراز تاسف از اینکه ۱۰ درصد بیماران فارس مربوط به کادر بهداشت و درمان استان است که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم در مواجهه با بیماران کروناویروس هستند، از عموم مردم استان خواست تا به توصیه های پیشگیرانه عمل کرده و نسبت به عواقب این بیماری هوشیارتر از گذشته باشند.

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: