کد خبر: ۸۶۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
تعداد بازدید: ۹۷۲
اخیرا یک برنامه بین برنامه‌های گوگل پلی ظاهر شده است که به ضرر بدهکاران عمل می‌کند. این برنامه اگر پرداخت‌های قسطی را از دست دهید، می‌تواند به ارائه دهندگان کمک کند تا عملکرد تلفن را مسدود کنند.

برنامه عجیبی که گوشی بدهکاران را مسدود می‌کنداخیرا یک برنامه بین برنامه‌های گوگل پلی ظاهر شده است که به ضرر بدهکاران عمل می‌کند. این برنامه اگر پرداخت‌های قسطی را از دست دهید، می‌تواند به ارائه دهندگان کمک کند تا عملکرد تلفن را مسدود کنند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، یک برنامه عجیب و غریب در گوگل پلی ظاهر شده است، برنامه‌ای به نام "Device Lock Controller"این برنامه در ماه ژوئن بی سر و صدا منتشر شد.


اساساً، این برنامه به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت تأخیر در پرداخت، به طلبکاران، بانک‌ها، شرکت‌های حمل و نقل (به هر کس که بدهکار هستید) اجازه دهد عملکرد دستگاه را محدود کند.

 

عملکرد برنامه در پلی استور به شرح زیر است:

Device Lock Controller مدیریت دستگاه را برای ارائه دهندگان اعتبار امکان پذیر می‌کند. اگر پرداخت‌های شما با تاخیر زیادی انجام شوند، ارائه دهنده خدمات می‌تواند از راه دور دسترسی به دستگاه شما را محدود کند. اگر دستگاه شما محدود شده باشد، عملکرد‌های اصلی مانند تماس اضطراری و دسترسی به تنظیمات همچنان در دسترس خواهند بود.

گوشی بدهکاران
طبق گزارشی از XDA-Developers، که برای اولین بار متوجه این برنامه شده است، DeviceAdminService API برای کنترل از راه دور عملکرد‌های دستگاه استفاده می‌شود. "این همان API است که شرکت‌ها برای کنترل کارمندان با تلفن‌های کاری استفاده می‌کنند. درواقع اگر از پرداخت‌ها عقب باشید، این سیستم می‌تواند شما را از استفاده از تلفن هوشمندتان محروم کند.


یک معضل اخلاقی با برنامه‌هایی مانند این وجود دارد. در حالی که وام دهندگان و ارائه دهندگان مالی می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که پرداخت از طریق دستگاه‌های مالی انجام می‌شود، این مسئله برای افرادی که از تلفن هوشمند مذکور به عنوان دستگاه اصلی خود استفاده می‌کنند مسئله‌ای دست و پا گیر است.


ما همیشه در مورد از دست دادن خدمات تلفن همراه در هنگام از دست دادن پرداخت‌ها شنیده ایم، اما عملکرد مشابه با این سیستم اصلا رایج نیست و بسیاری از افراد را سردرگم می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: