کد خبر: ۸۶۷۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
تعداد بازدید: ۲۴۱
رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت به تشریح مسائل روزهای اخیر از جمله توهین به پیامبر اسلام و دیدار ستاد ملی کرونا با رهبر انقلاب پرداخت.

توهین به پیامبر، تشویق به خشونت است/ ستاد ملی مقابله با کرونا باید زبان واحد داشته باشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، "حسن روحانی" رئیس جمهور در جلسه امروز صبح هئیت دولت با اشاره به اهانت دولت و رئیس‌جمهور فرانسه به پیامبر اسلام اظهار داشت: در سراسر قرآن و کلمات پیامبر می‌بینیم که نوعی وحدت میان همه ادیان الهی است، در قرآن مجید و در آیات مختلف هم به نام ادیان و هم نام انبیا تاکید شده است؛ مسلمان بودن به این نیست که ما فقط نبوت پیامبر اسلام را بپذیریم بلکه ما نبوت سایر انبیا را نیز قبول داریم و به همه آنها احترام می‌گذاریم؛ چه آنهایی که انبیای اولوالعزم و بزرگ بودند و قرآن از آنها تجلیل کرده و چه انبیایی که در قرآن نامی از آنها برده نشده است، همه آنها پیامبران مورد احترام همه مسلمانان هستند.

وی ادامه داد: ما به موسی، عیسی، نوح، ابراهیم و به همه انبیا احترام می‌گذاریم در دنیای امروز در صورتی می‌توانیم در کنار هم زندگی کنیم و صلح و ثبات در جامعه ما برقرار باشد که همه به هم احترام بگذاریم. بی‌احترامی کردن به یک پیامبر هنر نیست، ضد اخلاق  و تشویق به خشونت است. اینکه احساسات میلیون‌ها و میلیاردها نفر را در سراسر جهان از مسلمان و غیرمسلمان تحریک‌ کنیم، این هنر نیست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: جای تعجب از آنهایی است که ادعای فرهنگ و دموکراسی دارند به نحوی ناخواسته به خشونت و خونریزی تشویق می‌کنند؛ کجای آزادی آمده است که آزادی به معنای تعطیلی درس اخلاق است؟ اتفاقاً آزادی زمانی می‌تواند برای جامعه مفید باشد که توام با احترام به همه باشد؛ نمی‌شود ارزش‌ها را زیر پا بگذاریم و به شخصیتی که گردن همه حق دارد، توهین کنیم.

روحانی اظهار کرد: جای تعجب است کشورهایی که ادعای آزادی و ادعای حقوق و قانون می‌کنند، مردم را به توهین تشویق کنند؛ غربی‌ها بفهمند پیامبر عظیم الشأن اسلام مورد عشق سراسر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است، توهین به پیامبر توهین به همه مسلمانان و انبیا و ارزش‌های انسانی است. 

وی افزود: غرب، اروپا و فرانسه اگر واقعاً راست می‌گویند و به دنبال صلح و برادری در جامعه امروز هستند، باید از دخالت در امور داخلی مسلمانان دست بردارند، تمام مشکلاتی که ایجاد شده و کینه‌هایی که به وجود آمده به دلیل ظلم و آزار و دخالت نا به جای غرب در امور مسلمانان است. در دوران استعمار جدید شرایط امروز دنیا چگونه مسلمانان را تحت ستم قرار دادند که نمونه بارز و آشکار آن حوادث امروز یمن است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: درس پیامبر، درس احترام به دیگران و اخلاق و آزادی به معنای آن است که اندیشه‌های صحیح انسانی و مفید را تبادل کنیم، فحاشی کردن و کاریکاتور کشیدن جزو اخلاق و دموکراسی و انسانیت نیست؛ دنیای اسلام عکس‌العمل بسیار به موقع و قاطعی را در برابر سخنان ناروای برخی از مسئولان غربی نشان داد و این نشان می‌دهد که دنیای اسلام همواره پیرو راهبر بزرگش یعنی پیامبر عظیم‌الشأن است؛ امیدوارم کسانی که در این مسیر اشتباه کردند، اشتباه خود را هر چه زودتر جبران کنند و به مسیر عدالت و اخلاق بازگردند و به عقاید همه ادیان آسمانی احترام بگذارند.

وی گفت: در این هفته ستاد ملی کرونا فرصت بسیار مغتنمی را پیدا کرد تا در محضر رهبر معظم انقلاب باشد و ایشان بیانات بسیار مهمی را در این دیدار ایراد فرمودند که تقریباً همه بیانات ایشان الهام گرفته از مکتب پیامبر و مکتب امام صادق و توصیه هایی است که دین در مورد سلامت مردم و اخلاق و برادری با یکدیگر، توصیه کرده است. 

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: ایشان در این جلسه نکات بسیار مهمی را برای تکمیل و تصحیح راهی که ستاد ملی مقابله با کرونا طی می‌کند، یادآوری کردند؛ کار عظیمی صورت گرفته و همچنان کار بزرگی در پیش رو داریم، کار بزرگ و سنگینی بر دوش کادر درمان است که در این مدت فداکاری کردند و به میدان آمدند و باعث حفظ جان ده‌ها هزار جمعیت در میان جامعه شدند و ما از آنها سپاسگزاریم؛ همچنین از همه دستگاه‌هایی که تا امروز کمک کردند تا ما از این دوران سخت عبور کنیم، قدردانیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری دستور دادند که قرارگاهی تشکیل شود که این قرارگاه تمام مصوبات را دنبال کند، نقصی که وجود داشت این بود که ستاد، مصوبات زیادی را ابلاغ می‌کرد اما برخی از آنها دقیق اجرا نمی‌شد، بنابراین قرارگاهی باید موظف باشد به عنوان نگهبان و ناظر دقیق برای اینکه تمامی مصوبات به دقت اجرا و عملیاتی شود. 

روحانی افزود: همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا باید یک زبان واحد داشته باشد، طبق نظر مقام معظم رهبری ما یک سخنگویی را منصوب کردیم که مردم حرف مورد اعتماد را از این سخنگو بشنوند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: البته ایشان توصیه‌های دیگری هم داشتند که آنها نیز به شدت در حال پیگیری است، در این هفته تأکید کردم که کارانه عزیزان کادر درمان پرداخت شود و سازمان برنامه و بودجه اقدام کرد و ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی و معوقات آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین حمایت از افرادی که به دلیل از دست دادن کسب و کارشان نیازمند می‌شوند و شرکت‌های دانش بنیان که پشتیبان بسیار خوبی برای تأمین نیازها هستند، از برنامه‌های ماست که آنها را دنبال کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که مقام معظم رهبری تأکید کردند مسأله وحدت و انسجام است، ما در شرایط عادی نیستیم حتی اگر در شرایط عادی هم بودیم، نیاز به وحدت و انسجام داشتیم، حتی اگر تهدید و کرونا هم نبود باز هم برای توسعه پیشرفت و کمال جامعه به برادری و الفت و اخوت نیاز داشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: