کد خبر: ۸۶۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸
تعداد بازدید: ۲۱۱
وزیر امور خارجه:
وزیر امور خارجه کشورمان از تدوین طرح ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ خبر داد و گفت:درباره حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه و احتمالا تروریست‌های دیگر نگرانی هایی داریم که در این زمینه مواضعمان را با شفافیت و اینکه این وضعیت برای ایران غیرقابل تحمل است را مطرح کردیم.

ایران طرحی برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین کرده است/ابراز نگرانی از حضور تروریست‌ها تکفیری در منطقهبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه نشست امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: حدود هفده سوال را نمایندگان طی جلسه ای سه ساعته درباره فعالیت وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی مطرح کردند و ما درباره نقش وزارت امور خارجه برای کمک به معیشت مردم، مبادلات کالاها و خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالاهای ایرانی در سال جهش تولید با کمک همسایگان توضیحاتی را دادیم.

وزیر امور خارجه افزود: در ادامه جلسه همچنین درباره اقدامات دیگری که وزارت امور خارجه با شرایط کرونایی و بسته شدن مرزها انجام داده توضیح دادیم، احتمالا برخی از مباحث در جلسات آینده صحن علنی مطرح خواهد شد.

وی با اشاره به سوال یکی از نمایندگان درباره وضعیت حقآبه جمهوری اسلامی ایران از آب هیرمند، افزود: در این زمینه پیرامون مذاکراتی که با دولت افغانستان داریم، مخصوصا تلاشی که در قرارداد جامع روابط دو کشور در حال شکل گرفتن است و همینطور کمیساریای مشترک آبی که بین دو کشور انجام گرفته را برای نمایندگان توضیح دادیم. تاکید ایران بر حق مردم کشور به ویژه مردم خوب سیستان و بلوچستان برای استفاده از این منابع است.

ظریف با اشاره به سوال نمایندگان درباره برجام و اینکه تا چه میزان مردم در جزییات برجام هستند، اظهار کرد: همانطور که در پاسخ به نمایندگان عنوان شد، خدا را شاکریم که اظهارات ما درباره برجام و رفتارهای آمریکایی‌ها ثابت شد و آنچه که ما گفتیم واقعیت داشت و علی‌رغم ادعای آمریکایی‌ها با رد شدن طرحشان توسط 13 عضو شورای امنیت مشخش شد که با مردم هیچ امر محرمانه ای نداریم و آنچه اتفاق افتاده را به مردم گفتیم و آمریکایی‌ها خلاف واقعیت را به مردمشان برای تبلیغات انتخاباتی عنوان کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با یادآوری سوالاتی درباره وضعیت قره باغ، افزود: هم اکنون معاون سیاسی وزارت امور خارجه در استان آذربایجان شرقی است و از سد خداآفرین بازدید می‌کند و بعد از آن به باکو، مسکو و ایروان خواهد رفت. طرحی را جمهوری اسلامی ایران برای حل دائمی مناقشه قره باغ تدوین کرده است که با تصویب مقامات عالی کشور امروز و فردا این طرح مطرح خواهد شد، سپس در مسکو و ایروان طرح خود را پیگیری خواهیم کرد.

ظریف تصریح کرد: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام به تمامیت ارضی آذربایجان و حل و فصل مناقشه از طریق صلح آمیز و تغییرناپذیری مرزهای بین‌المللی طرح خود را پیگیری می‌کند البته درباره حضور تروریست‌های تکفیری در منطقه و احتمالا تروریست‌های دیگر نگرانی هایی داریم که در این زمینه مواضعمان را با شفافیت و اینکه این وضعیت برای ایران غیرقابل تحمل است را مطرح کردیم.

وزیر امور خارجه در پایان یادآور شد: گفت و گویی خوبی با نمایندگان مجلس داشتیم و با نمایندگان امیدواریم این گفت و گوها به شفاف تر شدن مسائل و پیشرفت کار کشور کمک کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: